آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۷
سیاست
۳

فضای مجازی

انحراف از قانون در شهرداری

انحراف از قانون و تخلف در شهرداری تهران، موضوعی بود که زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی دیروز شورای شهر به آن اشاره کرد. نژاد بهرام در توییتی با اشاره به سخنرانی اخیرش در این جلسه نوشت: «درسال های گذشته ‎#تخلف و ‎#انحراف_از_قانون پدیده ای جاافتاده در ‎#شهرداری_تهران بوده است. 5 هزار میلیاردی که به صورت وام دریافت شده، چیزی حدود 600درصد افزون تر ازمیزان تعیین شده بوده: هرچند این رقم درحمل ونقل و... هزینه شده باشد اما نفس عمل، تخلف است و تخلف خطا و سنگ بنای انحراف است.»

بازی قدرت در پارلمان

فاطمه سعیدی، نماینده مجلس دهم مسکوت ماندن دو ماهه FATF را بازی قدرت عده ای در مجلس خوانده و طی توییتی به این گروه تاخت. او در صفحه توییتری اش نوشت: «منافع ملی و سرنوشت کشور را به بازی قدرت خودشان گره زده اند. امروز برای ‎#مجلس روز تلخی بود. خوب است مدافعان مسکوت ماندن دوماهه بررسی ‎#FATF بگویند این عملیات مشترک محصول کدام توافق پیشین است. کوتاهی نمایندگان دولت در دفاع از لایحه نیز کم نظیر بود.»

جلسه با فعالین حوزه کودک

محمدرضا بادامچی، نماینده مجلس دهم در توییتی از دیدار با فعالین حوزه کودکان خبر داد و بیان کرد که لایحه حمایت از کودکان نیاز به چکش کاری های بسیار دارد. او در صفحه توییتری اش نوشت: «امروز (19/03/97) در جلسه ای دوستانه با پژوهشگران و فعالین حوزه ‎#کودک، پیشنهادات و انتقادات آنان را پیرامون ‎#لایحه_حمایت_از_کودکان شنیدم. این لایحه برخلاف تصور، نیاز به چکش کاری های بسیار دارد. در همین راستا مقرر شد در قالب نشست های تخصصی، مواد و تبصره های آن به بحث گذاشته شود.»

عجله حقارت آمیز خواندن الحاق ایران به CFT

محمد دهقان، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بیانیه ای که اخیرا فراکسیون ولایی مجلس خطاب به رییس جمهور نوشته اند، پیش از تشکیل جلسه مجلس در ارتباط با FATF خواستار خودداری از پیوستن به کنوانسیون تامین مالی تروریسم شد. او در توییتی نوشت: «فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از ‎#رییس جمهور و همکاران خود در مجلس می خواهد با ‎#عبرت_آموزی از اشتباهات گذشته، از تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون تامین مالی تروریسم خودداری کرده و به ویژه پس از خروج امریکا از ‎#برجام، ‎#عجله_حقارت آمیز در تصویب آن از خود نشان ندهند.»