آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۶۷
جهان
۷

رویداد

بازداشت تعداد دیگری از زنان فعال سعودی

دستگاه های امنیتی عربستان، میاء الزهرانی، فعال حقوقی، را بعد از انتشار مقاله ای در همبستگی با نوف عبدالعزیز بازداشت کردند. نوف عبدالعزیز فعال زن دیگری است که چهارشنبه بازداشت شد. او به مکان نامعلومی منتقل شده است.

ترامپ میزبان نخست وزیر ایتالیا

در پی حمایت جوزپه کنته، نخست وزیر جدید ایتالیا، از درخواست دونالد ترامپ مبنی بر پیوستن مجدد روسیه به نشست گروه هفت، رئیس جمهوری آمریکا گفت، میزبان این سیاست مدار ایتالیایی خواهد بود. ترامپ در توییتی نوشت: با نخست وزیر جدید ایتالیا دیدار کردم. او مرد بسیار خوبی است و کار بزرگی انجام خواهد داد.

تلاش ولیعهد امارات برای برکناری نخست وزیر بحرین

سایت میدل ایست آی اعلام کرد که ولیعهد ابوظبی برای برکناری نخست وزیر بحرین تلاش می کند. به گزارش ایسنا، سایت میدل ایست آی به نقل از منابعی اعلام کرد: امارات و عربستان به سمت تنش ها در دولت بحرین گرایش دارند؛ جایی که حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر این کشور، بر سر قدرت در جنگی که ممکن است آینده سیاسی این کشور را تعیین کند، با هم رقابت می کنند.

رزمایش غیرمنتظره اسرائیل در بلندی های جولان

ارتش اسرائیل به منظور برگزاری رزمایش غیرمنتظره در ارتفاعات جولان سوریه یگان های بزرگی از نیروها و سربازان ذخیره خود را فراخواند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، در بیانیه ای اعلام کرد، ارتش این رژیم رزمایش نظامی غیرمنتظره و گسترده ای را در منطقه «بلندی های جولان» آغاز کرده و پیش بینی می شود چندروزی ادامه داشته باشد.