آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۵
اخبار کشور
۱۰

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان: برخی مدارس غیردولتی به آموزش بیش از پرورش توجه دارند

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از کم توجهی برخی مدارس غیر دولتی به موضوع پرورش انتقاد کرد.

حامد علامتی درباره آزار و اذیت تعدادی از دانش آموزان در مدرسه ای در تهران، به فارس گفت: این موضوع را به شدت محکوم می کنیم و نباید در مدارس، شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

علامتی با بیان اینکه عوامل بسیار زیادی در این اتفاق دخیل است، افزود: اول اینکه باید نظارت مان را بیشتر کنیم و در این زمینه، مدیریت مدرسه باید نظارت لازم را انجام می داد. نکته بعدی لزوم به کارگیری افرادی است که صلاحیت های لازم را دارند و در اینجا گزینش خودش را نشان می دهد و البته گزینش باید مستمر باشد.

وی با بیان اینکه خانواده ها نیز در این زمینه نقش دارند، ادامه داد: فراموش نشود که مقصر اصلی همان فردی است که اشتباه را انجام داده است؛ ضمن اینکه قوه قضائیه هم به این موضوع رسیدگی کرده و اشد مجازات را تعیین می کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: برخی خانواده ها فکر می کنند فرزندشان را در بهترین مدرسه ثبت نام کردند و دیگر کاری به مدرسه ندارند در حالی که صددرصد تربیت در محیط خانواده اتفاق می افتد و پدر و مادر اولین مربی بچه ها هستند.

علامتی اظهارداشت: روز به روز نیاز به حضور نیروهای پرورشی و جایگاه پرورشی در این شرایط بیشتر احساس می شود و بیشتر ضرورت پیدا می کند که حوزه های پرورشی خودشان را در مدرسه تثبیت کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی مدارس در حوزه غیردولتی به امر آموزش بیشتر توجه می کنند و به حوزه پرورش نگاه ندارند و یا اعتقاد کمی دارند یا پرورش بعد از آموزش قرار دارد؛ در حالی که پرورش بر آموزش مقدم است.