آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۰
سیاسی
۳

آیت الله قمی در مجلس ترحیم استاد تاکید کرد

حجت الاسلام احمدی قناعت پیشه ای که مسئولیت ها سفره اش را رنگین تر نکرد

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی، این استاد فرزانه را به لحاظ فضایل فردی در اوج و دارای مسئولیت های مهم اجتماعی توصیف کرد و گفت: مجموع ویژگی های منحصر به فرد ایشان ما را قانع می کند که چرا تمام حضار در این مجلس باشکوه به سوگ نشسته و قدرشناس خدمات وی هستند.

به گزارش ایسنا، آیت الله محسن قمی در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی که روز گذشته در مسجد نور با حضور وزیران دولت، اعضای بیت رهبری، نمایندگان مجلس، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و جمع کثیری از دانشگاهیان برگزار شد، با بیان اینکه ایشان در محضر استادانی همچون علامه طباطبایی، آیت الله خمینی(ره) و آیت الله مرعشی شاگردی کرد، به نقش بسزای او در مدیریت علمی کشور اشاره و برخی فعالیت های ایشان را تشریح و اظهار کرد: از جمله این فعالیت ها می توان به دارا بودن عالی ترین سمت های مدیریتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاسیس دانشگاه تربیت مدرس، تاسیس ستاد مرکزی جذب استادان معارف در دانشگاه ها و نیز مدیریت 30 ساله سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی در دانشگاه ها اشاره کرد.

آیت الله قمی، برخی ویژگی های منحصر به فرد دکتر احمدی را سهم بسزای او در مدیریت علمی کشور، تسلط به زبان های عربی، آلمانی و انگلیسی، تیزبینی در ترجمه کتب و صراحت لهجه عنوان و اضافه کرد: ایشان فردی بسیار قناعت پیشه بود که برعهده گرفتن مسئولیت های مهم نیز سفره اش را رنگین تر نکرد.

وی درباره صراحت لهجه دکتر احمدی و حریت او در بیان مواضعش، توضیح داد: صراحت ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی زبانزد بود. این در حالی است که ایشان به فلسفه شورا اعتقاد راسخ داشت و البته نسبت به عملکرد آن نیز انتقادهایی داشت.