آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۰
اقتصادی
۶

لیست کالاهای وارداتی با ارز صادرات بزودی اعلام می شود

به گزارش ایسنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت واردات و صادرات کشور پس از ابلاغ مصوبه های مربوط به نرخ ارز پرداخت و گفت: برای اینکه صادرکنندگان بتوانند نسبت به واردات کالاها با واردکنندگان وارد مذاکره شوند، لیستی تهیه شده که منتظر تایید و تصویب معاون اول ریاست جمهوری است. وی اظهار کرد: پس از تایید، کالاهای مورد اشاره در این لیست بزودی اعلام خواهد شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد تجار نسبت به سیاست های اخیر کشور در زمینه سیاست های ارزی انتقاداتی را مطرح می کنند، گفت: پاسخ ما به منتقدان آن است که نمی توانیم اجازه دهیم نرخ ارز به طور دائم افزایش پیدا کند. آیا افرادی که منتقد شرایط فعلی هستند قبول دارند که افزایش بی رویه نرخ ارز هم تبعات خاص خود را داشت؟ آیا در همان زمان ما گلایه تولیدکنندگان را نداشتیم؟ به هرحال مباحث اقتصادی را نمی توان سیاه یا سفید در نظر گرفت، بلکه بحث های اقتصادی خاکستری رنگ است و هر تصمیمی که گرفته شود به طور همزمان چند مزیت و چند ایراد خواهد داشت.

وی گفت: ما این را قبول داریم که در سیستم فعلی بوروکراسی و امکان دخالت دولت بیشتر شده است و ممکن است در ابتدای کار روند تا حدی طبق روال نباشد.

خود ما هم این موارد را متوجه می شویم، اما در سوالی که از مسئولان بانک مرکزی داشتم اعلام کردند که تاکنون 9.7 میلیارد دلار ارز برای بخش تجارت اختصاص داده شده که 7.5 میلیارد دلار آن تامین شده است.