آرشیو یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۳
سیاسی
۲

تاکید روحانی و ماهاتیر محمد بر گسترش روابط ایران و مالزی

رئیس جمهوری شامگاه پنجشنبه در تماس تلفنی با «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی، ضمن بررسی زمینه های گسترش روابط دو کشور، یکجانبه گرایی امریکا و تحمیل قوانین داخلی این کشور به فرای مرزها را مغایر قوانین بین المللی و آزادی ملت ها توصیف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی، برگزاری موفق چهاردهمین دوره انتخابات و حضور پر شور مردم این کشور را جالب توجه دانست و با تبریک انتخاب وی به عنوان نخست وزیر مالزی، گفت: اطمینان دارم در دوره مدیریت شما به عنوان نخست وزیر مالزی، شاهد توسعه و ارتقای سطح مناسبات همه جانبه تهران-کوآلالامپور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز فرصت های بسیار مناسب سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و شرکت های مالزیایی نیز می توانند از آن استفاده کرده و در پروژه های مختلف سرمایه گذاری کنند، اظهارکرد: اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط و همکاری ها با مالزی بوده و آماده توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور هستیم.

روحانی ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت مالزی، خاطرنشان کرد: باید چهره رحمانی اسلام را به مردم جهان معرفی کرده و به جوانان جوامع اسلامی و سایر کشورها نشان دهیم که اسلام دین محبت، صلح و زندگی مسالمت آمیز است و در این راستا ایران و مالزی می توانند با گسترش همکاری های دوستانه و برادرانه خود، چهره حقیقی اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

نخست وزیر مالزی نیز در این گفت و گوی تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران، توسعه روابط و همکاری های همه جانبه میان ایران و مالزی را حائز اهمیت دانست و گفت: سیاست دولت مالزی بر مبنای ارتقای سطح همکاری ها و توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. «ماهاتیر محمد» با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ایران و مالزی در حوزه های مختلف همکاری از جمله بخش های صنعتی، ساخت و ساز، دانش، علم وفناوری، تکنولوژی، تولید خودرو، بهداشتی و درمانی و سایر زمینه های مورد علاقه طرفین، بر توسعه همکاری شرکت های خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.