آرشیو یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۳
اقتصادی
۵

گلایه وزیر اقتصاد از پخش ناقص مصاحبه اش از صداو سیما

مسعود کرباسیان در یادداشتی اینستاگرامی دلیل برهم خوردن نظم بازارها را جو روانی و حرکت سرمایه ها به سمت کالاهای جایگزین تحلیل کرد و با اشاره به گزیده کوتاه گفت وگویی که از او در فضای مجازی منتشر شده، از مردم خواست تا ضمن توجه به شاخص های کلان اقتصادی، در نظر داشته باشند که وزیر اقتصاد نباید پالس های منفی و غیرواقعی از آینده اقتصاد کشور به بازارهای داخلی و خارجی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این یادداشت نوشت: خوشحالم که کاربران فضای مجازی و عموم شهروندان در مورد موضوعات اقتصادی حساسیت دارند و با نقدهای صریح خود به مسئولان دولت واکنش نشان می دهند. از این عکس العمل ها درک می کنم که جامعه پویا و زنده است. اما در مورد مصاحبه ای که از من در فضای مجازی پخش شده، نیاز به چند توضیح وجود دارد.

به عنوان وزیر اقتصاد، صادقانه عرض می کنم توجه به دغدغه های مردم در مورد وضعیت اقتصادی کشور یک اصل برای من است و بی تفاوتی و بی اطلاعی جایگاهی در رفتار ما ندارد. اما ای کاش صداوسیما به جای پخش گزیده ای از این گفت وگو، آن را به صورت کامل منتشر می کرد که این میزان ابهام در مردم ایجاد نشود. در این مصاحبه از من در مورد وضعیت «عمومی اقتصاد» کشور سوال شد؛ یعنی در مورد شرایط تجاری، وضعیت بهبود فضای کسب وکار و مبادلات بین المللی. در پاسخ گفتم که الحمدلله حال اقتصاد خوب است. اشاره کردم که وضع اقتصاد ازنظر رشد تولید، مبادلات تجاری، رشد اقتصادی، شفاف سازی امور جاری اقتصادی، مهار نسبی زدن به رشد نقدینگی و ثبات ارزی از حیث تخصیص ارز به تجار، تامین نیاز ارزی کشور و تراز مثبت تجاری خوب است. از مردم تقاضا دارم که با این دقت به موضوع نگاه کنند که وزیر اقتصاد، این اجازه و حق را ندارد که در اظهارنظرهای عمومی کلمات یاس آور و گزارش های غیر فنی به مخاطب ارائه دهد. این واکنش از سوی یک مقام اقتصادی، پالس به بازارهای مالی است که می توانند آشفته شوند.