آرشیو یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۳
اقتصادی
۶

نوسانات اقتصادی منشا سیاسی دارد

وزیر راه و شهرسازی در مراسم نماز عید فطر اهل سنت گنبد با اشاره به پایبندی ایران به برجام، گفت: نوسانات اقتصادی اخیر جنبه سیاسی دارد و برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی، عباس آخوندی ادامه داد: دولت در یک تدبیر مهم با امضای برجام، صلح، آرامش و حفظ حاکمیت ملی را برای کشور تضمین کرد. لازم است در این موقعیت بسیار حساس رئیس جمهوری را همراهی کنیم تا او بتواند سیاست های ایران را به پیش ببرد. ممکن است عده ای تحت لوای انقلابی گری سخنانی بگویند ولی واقعیت این است که منافع ملی ایران در این شرایط بسیار حساس فقط در صورتی حاصل می شود که همه قوا با رئیس جمهوری باشند. قطعا آقای رئیس جمهوری تمام هماهنگی های لازم را با رهبر معظم انقلاب دارند.

آخوندی با اشاره به نوسانات اقتصادی اخیر گفت: قطعا وقتی دشمن نیز به ظاهر قدرتمند، اقداماتی علیه ایران انجام می دهد نگرانی هایی به وجود خواهد آمد و برخی به سمت انجام معاملات هیجانی خواهند رفت اما من به شما اطمینان می دهم ما از این مرحله سخت، عبور خواهیم کرد.

آخوندی ادامه داد: در اقتصاد، هیچ اتفاق جدیدی نسبت به سه ماه گذشته رخ نداده است و نوسانات اخیر منشا سیاسی دارد. قطعا اقدامات خارجی در این نابسامانی تاثیر داشته و بی تدبیری داخلی نیز آن را تشدید کرده است. مطمئن باشید از آنجا که بنیان اقتصاد درست است تحولات قیمتی کوتاه مدت بوده و اقتصاد به ثبات می رسد. در این شرایط آنها که معاملات احساسی انجام دادند، ضرر خواهند کرد.