آرشیو یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۳
اقتصادی
۶

گزیده

رشد اقتصادی در سال 1396 به 3.7 درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور به قیمت های ثابت سال 1390 در سال 1396 به عدد 3.7 درصد رسید. بر اساس محاسبات مقدماتی و اولیه اداره حساب های اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه و به قیمت های ثابت سال 1390 در سال 1396 به 6940.8 هزار میلیارد ریال رسید. همچنین رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت نیز در دو مقطع زمانی سه ماهه چهارم سال 1396 و سال مذکور به ترتیب معادل 8/4 و 6/4 درصد بوده است.

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت با توجه به تصمیم روسیه و عربستان برای افزایش تولید و نیز تهدید چین به مقابله به مثل با تعرفه های امریکا و افزایش تعرفه های نفت خام و تولیدات پالایشگاهی قیمت نفت 2.5دلار یا 3.29 درصد کاهش داشته است.

گرانی میوه هیچ ربطی به میوه فروشان ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: گرانی میوه هیچ ربطی به میوه فروشان ندارد، چراکه آنها هم این محصولات را گران می خرند و درصد قانونی خود (35 درصد) را به قیمت محصول خریداری شده اضافه می کنند. اسدالله کارگر گفت: بازار میوه دقیقا از زمانی که به دست فروشندگان میوه می رسد، قانونمند می شود و در چارچوب فاکتورهایی که دریافت می کنند، محصولات خریداری شده خود را به قیمت های محاسبه شده عرضه می کنند.