آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۹
ایران زمین
۱۹

توقف تولید پتروشیمی آبادان به علت شوری آب

زهره افشار

- شوری آب در خوزستان بازهم خبرساز شد البته این بار مشکل نه در بخش آب شرب بلکه در صنعت به وجود آمد و این مساله تولید پتروشیمی آبادان را متوقف کرد.

این مجتمع پتروشیمی روزانه 200 تن انواع محصولات پتروشیمی را تولید می کند.

«محسن کعب عمیر»مدیر کل روابط عمومی مجتمع پتروشیمی آبادان در گفت و گو با «ایران» اعلام کرد: تولید این شرکت از روز شنبه (دوم تیرماه) به علت شوری بیش از حد آب مصرفی این مجتمع که از رودخانه بهمنشیر تامین می شود، متوقف شد.

به گفته وی، این مجتمع دارای 4بویلر(دیگ های بخار مخصوصی که انرژی مورد استفاده در مجتمع های پتروشیمی را تامین می کنند) است که متاسفانه به خاطر شوری بالای آب دو بویلر از کار افتاده است. وی افزود: مجتمع پتروشیمی آبادان دارای یک دستگاه آب شیرین کن نیز است، اما شوری آب به قدری بالاست که نمی تواند آب مورد نیاز مجتمع را شیرین کند.

کعب عمیر با اشاره به اینکه همه کارکنان مجتمع پتروشیمی دیروز (شنبه) بر سر کار خود حاضر بودند، افزود: این کارکنان در دمای هوای 50 درجه مشغول تعمیر بویلرها بودند.این مجتمع به محض اینکه شوری آب تا حدودی کاهش یابد و به حد استاندارد برسد کار خود را آغاز می کند.

پیش بینی می شود، مجتمع پتروشیمی آبادان امسال به تولید 60 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی دست یابد.

سخنگوی پتروشیمی آبادان گفت: در جلسه دیروز (شنبه) مدیرعامل با متخصصان این مجتمع تصمیم گرفته شده حال که پتروشیمی به دلیل شوری آب نمی تواند به تولید ادامه دهد و ناگزیر به توقف تولید است، تعمیرات 6 ماهه خود را هم در این برهه انجام دهد تا از یک سو به قطع برداشت از رودخانه بهمنشیر به آب شرب مردم کمک شود و هم مجتمع در زمانی دیگر مجبور به توقف تولید نشود.