آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۹
اجتماعی
۴

معاون وزیر آموزش و پرورش: شهریه های اضافی اخذ شده را برمی گردانیم

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: ناظران مقیم را در برخی مدارس غیردولتی مشخص و مستقر کردیم تا شهریه های اضافی اخذ شده را برگردانند.

مجتبی زینی وند درباره نحوه انتخاب ارزیابان و ناظران مقیم در مدارس غیردولتی به ایلنا، گفت: برای انتخاب همه این افراد یکسری شرایط قرار دادیم، به عنوان مثال این افراد باید سطوحی از مدیریت را گذرانده، یا سابقه مدیریت مدرسه داشته یا به عنوان کارشناس در مناطق کار کرده باشند. همچنین این افراد باید در بحث ارزیابی نظارت حتما تسلط کافی داشته باشند. حدود یک ماه انتخاب بازرسان زمان برد تا در سراسر کشور افرادی را انتخاب کنیم که حتما شرایط لازم را برای نظارت در مدارس داشته باشند.

او افزود: پس از تدوین دستورالعمل نظارت جامع یک فرآیندی را تعریف کردیم به این صورت که در مرحله اول موسس باید خودارزیابی داشته باشد. در مرحله دوم کارشناسان استان و منطقه باید نظارت کنند که آیا خودارزیابی موسس متناسب با واقعیت های موجود در مدرسه هست یا نیست، در واقع ما آمدیم برای نظارت بر این سطح ارزیابی یک ناظر مقیم گذاشتیم.

زینی وند همچنین درباره میزان محاسبه شهریه مدارس غیردولتی در مناطق مختلف تهران و استان های دیگر گفت: در بحث شهریه مبنا هزینه تمام شده است. زمانی که یک مدرسه چند برنامه اضافه تر دارد، امکان دارد به خاطر این فوق برنامه ها شهریه اش بیشتر باشد. به تعبیری دیگر متناسب با آیتم هایی که برای شهریه در نظر گرفته ایم، شهریه مدرسه تعیین می شود. مدرسه ای که فضای مناسب تر، کلاس بزرگتر و تجهیزات آموزشی بیشتری دارد می تواند شهریه بیشتری بگیرد.

او در پاسخ به سوالی درباره دریافت هزینه های هنگفت در برخی مدارس غیردولتی و در واکنش به اخذ شهریه 25 میلیون تومانی در یکی از مدارس گفت: به هیچ عنوان مدارس غیردولتی نمی توانند، این میزان شهریه را اخذ کنند، ما شهریه را اعلام کردیم. همین الان ناظران مقیم را در برخی مدارس مشخص و مستقر کردیم تا شهریه های اضافی گرفته شده را برگردانند و نتایج آن را هم در آینده به شما اعلام خواهم کرد. اتفاقا مناطق 1 تا 6 تهران هم ناظر مقیم دارند.