آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۵
کسب و کار
۱۳
فناوری پول ساز

رقابت آمازون و مایکروسافت در فروشگاه های بدون صندوق دار

بعضی منابع نزدیک به شرکت مایکروسافت، اعلام کردند که این شرکت قصد دارد فروشگاهی مشابه آمازون گو را راه اندازی کند. به گزارش اکوسیستم، براساس اطلاعاتی که افراد نزدیک به مایکروسافت اعلام کرده اند، ردموندی ها مشغول کار روی فروشگاهی هستند که همانند آمازون گو، کاربران در طول خرید خود به وسیله سیستم های هوشمند تحت نظر باشند و کالاهایی که می خرند، به طور خودکار در حساب آنها منظور گردد تا در زمان خروج بدون نیاز به مراجعه به صندوق دار و منتظر ماندن در صف های طولانی، از فروشگاه خارج شوند.

خبرهای تائید نشده حاکی از آن است که مایکروسافت مذاکراتی را با والمارت برای همکاری در پیاده سازی این سیستم انجام داده است. در صورتی که فروشگاه های والمارت از این سیستم بهره مند شوند، امکان رقابت با آمازون گو را خواهند داشت.

آمازون گو نام فروشگاه فیزیکی و پیشرفته آمازون است که در دی ماه 96 راه اندازی شد. مشتریان این فروشگاه با اسکن کردن گوشی خود وارد فروشگاه می شوند و سپس دوربین ها و سنسورهای تعبیه شده در سراسر فروشگاه با تحت نظر گرفتن آنها، هر چیزی که از قفسه ها بردارند و در سبد خود قرار دهند را به طور خودکار شناسایی می کنند. در پایان خرید، مشتریان بسادگی فروشگاه را ترک خواهند کرد و صورتحساب برای آنها صادر می شود. آمازون قصد دارد در آینده ای نزدیک شعبی از این فروشگاه پیشرفته را در شهرهای سانفرانسیسکو و شیکاگو نیز افتتاح کند. بعضی از رقبای آمازون، سیستم هایی از قبیل اسکن کردن کد کالاهای انتخاب شده توسط خود مشتریان را آزمایش کرده اند، اما هیچ کدام نتوانستند با آمازون گو رقابت کنند.