آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۶
ورزش
۱۸

عذرخواهی ژرمن ها از وایکینگ ها

بازی آلمان و سوئد نیز به آن دست از بازی های جام جهانی روسیه تبدیل شد که در دقایق بازی سرنوشت بازی تغییر کرد و شاید سرنوشت جام 21 نیز عوض شده باشد.

قهرمان دوره قبل جام جهانی که تا ثانیه های آخر بازی فاصله ای با خداحافظی از جام نداشت، با ضربه استثنایی تونی کروس به جام بازگشت تا همچنان در روسیه بماند، اما نوع رفتار و خوشحالی نیمکت نشینان آلمان بعد از گل دوم این تیم در مقابل نیمکت سوئد به جنجالی در پایان بازی تبدیل شد. البته فدراسیون فوتبال آلمان روز گذشته با انتشار مطلبی از سوئدی ها بابت این رفتار عذرخواهی کرد.

اکانت رسمی تیم ملی این کشور در پیامی نوشت: بازی هیجان انگیزی بود. در پایان بازی رفتار و واکنش کادر فنی ما نسبت به سوئدی ها بیش از حد هیجانی بود. این رفتار همیشگی ما نیست. بابت این مساله ای از سوئدی ها عذرخواهی می کنیم.

ماجرای این جنجال از آنجا شروع شد که گئورگ بهلاو و اولی فویگت، از مسئولین تیم ملی آلمان بعد از گل کروس رو به سمت نیمکت سوئد با چنان حرکت تحریک آمیزی شروع به تشویق تیم خود کردند که اسکاندیناویایی ها را به واکنش وا داشت. در واکنش به این رفتار، یکی از مسئولین تیم سوئد، بهلاو را هل می دهد و یکی از بازیکنان ذخیره بطری آب معدنی ای که در دست دارد را روی او خالی کرده و پیراهنش را خیس آب می کند. کار تا جایی بالا می گیرد که اولیور بیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان، یکی از بادیگاردهای فدراسیون فوتبال آلمان و داور چهارم مجبور به مداخله می شوند.

در ضمن سرمربی سوئد، یانه اندرسون هم با صدای بلند به بهلاو توهین می کند. اندرسون خطاب به او گفت: کسی نباید حریفی که 95 دقیقه با او جنگیده را مسخره کند. این کار آدم های خیلی ضعیف است.