آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۶
صفحه اول
۱

حضور رئیس جمهور در «تله کابین» خبرساز شد

مهمان توچال

مصطفی انتظاری

حضور سیاستمداران در محیط های عمومی در کشورهای مختلف همواره فرصتی برای برداشتن فاصله میان مقامات کشور و مردم بوده است. تنها یک بررسی ساده در سایت های اینترنتی نشان می دهد بسیاری از مقامات در کشورهای مختلف می کوشند با حضور در اماکن تفریحی یا هنری، چهره ای مردمی از خود به نمایش بگذارند. با این حال دقت در انتخاب مکان عمومی مناسب یا توجه به مقتضیات زمان برای تاثیرگذاری این حضور در محبوبیت یک سیاستمدار اهمیت بالایی دارد چراکه گاه، لبخندهای سیاستمدارانه به دوربین، بی توجه به نگرانی های مردم از گرانی و وضع معیشت، می تواند تاثیری معکوس در اذهان عمومی برجای بگذارد.

انتشار تصاویر رئیس جمهور در تله کابین توچال، موجی از واکنش ها را در فضای مجازی به دنبال داشت. واکنش هایی که بیشتر ناشی از توصیف هیات ظاهری متفاوت رئیس جمهور در بام تهران بود.

به گزارش جام جم، این اولین بار نیست که روحانی با لباسی ورزشی به توچال می رود یا در کنار مردمی که برای تفریح مشغول کوهنوردی هستند، عکس یادگاری می گیرد. پیش از این بویژه در هنگام انتخابات هم حضور روحانی در توچال خبرساز شده بود؛ به ویژه آن که او با جوانانی عکس یادگاری گرفته بود که پوششی متفاوت داشتند.

هرچند حضور روحانی در یک مکان تفریحی عمومی با استقبال افکارعمومی روبه رو شد، اما کم نبودند آنها که با اشاره به جهش شدید قیمت ها در روزهای اخیر، از این که رئیس جمهور در این اوضاع اقتصادی در چنین برنامه ای شرکت کرد، انتقاد کردند. بعضی از کاربران فضای مجازی هم با دقت نظر بیشتری به برندهای لباس ورزشی روحانی نظر کرده و از این که کلاه و لباس ورزشی او تولید داخل نیست، گلایه کردند.

در کنار همه این حرف و حدیث ها، حضور حسن روحانی در ارتفاعات تهران در سال های اخیر نشان داده او توجهی ویژه به ورزش و حضور با لباس ورزشی در اماکن عمومی دارد. نزدیک ترین خاطره از او افزون بر تصاویر توچال، انتشار تصویری از وی با لباس ورزشی است که بازی فوتبال ایران و مراکش را به تماشا نشسته است.