آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۶
سیاست
۲

رئیس دستگاه قضا خبر داد:کشف اسناد جعلی از متولیان در گمرکات

رئیس قوه قضاییه با بیان این که اسناد جعلی از متولیان در گمرکات کشف کرده ایم گفت: اختلافی بین نظر قوه قضاییه و دستگاه های اجرایی در این زمینه وجود دارد که در حال رسیدگی است اما نظر نهایی با قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت ا... آملی لاریجانی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه اول سیما گفت: درباره ورود 500 دستگاه خودرو معتقدیم تخلفات اساسی در این زمینه انجام شده است اما گمرکات نامه نوشته اند که تخلفی انجام نشده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما اصرار نداریم جرم را برای کسی اثبات کنیم اما ادله نخست نشان می دهد تخلف اساسی انجام شده است و نظیر آن نیز کم نیست.

آملی لاریجانی افزود: اگر دولت در گمرکات و ثبت سفارش ها دقت کامل انجام دهد سرریز تخلف ها به قوه قضاییه کمتر می شود و این قوه می تواند برخوردهای خود را با متخلفان بهتر انجام دهد.

انتقال پول به پاکستان برای گم شدن منبع

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود برخورد این دستگاه با فساد اقتصادی را بسیار جدی و اثرگذار عنوان کرد و افزود: این برخورد در پرونده فساد 3000 میلیاردی و نظیر آن قابل مشاهده است اما فساد باید از سرچشمه بسته شود؛ دیگر دستگاه ها هم باید وظایفشان را بدرستی انجام دهند تا جرمی شکل نگیرد.

آملی لاریجانی برای مثال به صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تاکنون پرونده این موسسه مالی اعتباری به 300 جلد رسیده است. گزارش شده در موسسه ای دیگر مدیران برای این که منبع پولی، نامعلوم شود مبلغی را به پاکستان ارسال و دوباره وارد کشور کرده اند.

آملی لاریجانی با بیان این که قوه قضاییه بیشترین سهم را در حل مشکل موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز دارد گفت: این موسسات بیش از 30 سال خارج از نظارت بانک مرکزی بودند و نظارت دقیقی بر آنها نبود که سیاست نادرستی بود.

آملی لاریجانی گفت: بانک مرکزی زمانی که اعلام می کند سود سپرده 15 درصد است برخی موسسات 30 و حتی بیش از 40 درصد سود داده اند و سپرده گذاران باید متوجه می شدند که این نرخ سود مشکل دارد.