آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۸
سینما
۹

موسیقی، نقطه ضعف انیمیشن

بهرام عظیمی معتقد است انیمیشن های ایرانی به دلیل نداشتن موسیقی مناسب و ابر قهرمان هنوز نتوانسته با آثار خارجی رقابت کند.

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن درخصوص ضعف انیمیشن در کشور گفت: 90 درصد ضعف انیمیشن ما به دلیل تامین نشدن مسائل مالی است، چون این حرفه بشدت هزینه بر است و اگر حمایت های دولتی یا حضور اسپانسر در تولید نباشد نمی توان انتظار ساخت اثری شاخص و پیشرفت قابل توجهی در این عرصه را داشت. او به ضعف کارگردانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: امروزه ضعف انیمیشن ایرانی در کارگردانی است و آثاری که جدید تولید شده آثار موفقی بوده و تا حدودی توانسته ایم در این مسیر گام های موفقی برداریم.

کارگردان تهران 1500 در ادامه به حضور ابر قهرمان در انیمیشن اشاره کرد و توضیح داد: این چندساله پیشرفت خوبی داشتیم و آثار خوبی هم تولید کردیم، اما هنوز نتوانستیم یک ابر قهرمان در آثارمان خلق کنیم، من هم به عنوان پدر دوست دارم فرزندم عکس یک ابر قهرمان ایرانی را به دیوار بزند اما متاسفانه تولید نکردیم و بچه ها چون به دنبال قهرمان هستند جذب کاراکترهای خارجی می شوند.

عظیمی همچنین نبود موسیقی را یکی دیگر از علل ضعف آثار دانست و گفت: انیمیشن های ما موسیقی ندارد و تنها شاهد آواهایی در کار هستیم که آن هم شاد نیست و بچه ها با آن ارتباط برقرار نمی کنند. این ابتدایی ترین موضوعی است که ما در آثارمان نداریم و انتظار رقابت با انیمیشن های خارجی را داریم و انتظار نشستن بچه ها پای انیمیشن های ایرانی را داریم که امکان پذیر نیست.