آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۰
شهرستان ها
۷

با حضور معاون اول رئیس جمهوری؛ 6 طرح تولیدی و تفریحی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

6 طرح تولیدی، تفریحی و گردشگری و نیز اسکله مارینا با حضور معاون اول رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

رشت- خبرنگار کیهان: با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، اسکله مارینا در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد. ساخت موج شکن ها و ایجاد حوضچه آرامش اسکله تفریحی مارینا مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی همزمان با حضور رئیس جمهوری در منطقه آزاد انزلی، فروردین ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال 1396 به اتمام رسید و در حال حاضر با سرمایه گذاری بخش خصوصی با نصب اسکله های پهلوگیری شناورهای تفریحی آماده بهره برداری شده است.

در این اسکله تفریحی با امکان پهلوگیری حدود 300 شناور، گام مهمی در جهت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و اشتغالزایی در این بخش از صنعت گردشگری برداشته می شود. در این مراسم کریدور چین- قزاقستان- ایران با ورود اولین محموله به بندر کاسپین راه اندازی شد. پروژه اسکله مارینا با اشتغالزایی 150 نفر و صرف هزینه 40 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهوری، بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان ایران با سرمایه گذاری 30 میلیون یورویی خارجی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد. مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان ایران در زیربنایی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع و در چهار طبقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی، در محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی به صورت رسمی افتتاح شد.

مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان شامل بزرگترین تونل آکواریوم کشور به طول 40 متر و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سوئیت های اقامتی و بخش های تجاری و خدماتی با اشتغالزایی مستقیم 120 نفر است.