آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۰
صفحه آخر
۱۲

به بهانه مبارزه با داعش آمریکا و متحدانش طی 4 سال گذشته 9600 غیرنظامی را در عراق و سوریه کشتند

در حالی که نهادهای بین المللی از قتل 9600 غیرنظامی سوری و عراقی به دست ائتلاف آمریکایی از سال 2014 تاکنون خبر می دهند، واشنگتن فقط مسئولیت قتل 939 غیرنظامی را برعهده گرفت.

واشنگتن اعلام کرده، از اوت 2014 (تیر 1393) تا ماه مه(اردیبهشت) سال جاری، «ائتلاف ضد داعش» در سوریه و عراق 29 هزار و 569 حمله هوایی انجام داده است و بر اثر این حملات، 939 غیرنظامی نیز اشتباها کشته شده اند!

آمریکا ائتلاف مذکور را در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش، ایجاد کرده است.

به گزارش تسنیم، واشنگتن این گزارش را در حالی منتشر می کند که «مرکز تحقیقات جنگ های هوایی» مستقر در لندن و البته، مستقل از دولت انگلیس، اعلام کرده، آمریکا و هم پیمانان آن (در ائتلاف) مسئول مرگ دستکم 9600 غیرنظامی در جریان حملات هوایی به سوریه هستند.

کشف پایگاه آمریکایی!

به گزارش فارس، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا به تازگی تصاویری منتشر کرده که از وجود یک پایگاه هوایی تازه تاسیس این کشور در سوریه پرده برمی دارد.

این تصاویر به طور خاص، هواپیماهای «سی-17» نیروی هوایی آمریکا و «کی.سی 130 جی» متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا را به تصویر می کشد که از یک باند هوایی در «مکانی افشا نشده» پرواز می کنند.

طبق اعلام ارتش آمریکا، تصاویری که روابط عمومی فرماندهی نیروهای مرکزی این کشور روز پنجشنبه منتشر کرده، در تاریخ 20 تا 23 ژوئن (اوایل خرداد) گرفته شده است.

یک کاربر معروف و فعال در شبکه اجتماعی توئیتر که پژوهشگر حوزه اطلاعات منابع آزاد است توانسته با استفاده از تصاویر منتشر شده از سوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا، مکان جغرافیایی این منطقه را موقعیت یابی کند.

طبق اطلاعاتی که این منبع منتشر کرده، موقعیت جغرافیایی این پایگاه هوایی میان «تل تمر» و «تل بیدر» در شمال سوریه است.

شمار نیروهای آمریکایی در سوریه از دو تا پنج هزار نفر گزارش می شود و تعداد دقیق پایگاه های آمریکایی در سوریه نیز مشخص نیست.

دولت دمشق بارها اعلام کرده است که حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه، غیرقانونی بوده و نظامیان آمریکایی، اشغالگر هستند.