آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۹۲۵۰
ورزش
۱۱

پاشازاده: انتظار از تیم ملی قهرمانی است

ملی پوش سابق کشورمان گفت: فوتبال ایران ازآسیا عبورکرد وحالا می توانیم تن به تن تیم های بزرگ و پر ستاره دنیا بزنیم.

مهدی پاشازاده اظهار داشت: این بهترین عملکرد ایران درجام جهانی بود. نه به دلیل امتیازاتی که به دست آورد که این امتیازات هم دراین مورد تاثیر گذاربود، اما منظور من به عملکرد قابل دفاع تیم ملی درمقابله با سه تیم خوب دنیاست.

وی گفت: با قهرمانان اروپا، آفریقا و قهرمان سابق جهان همگروه بودیم و در حالی که شاید دنیا فکر می کرد تیم ما زنگ تفریح باشد، اما نه تنها این گونه نشد بلکه تیم ما عملکردی تحسین برانگیز داشت. ملی پوشان کاری کردند که به تیمی محبوب در جام جهانی تبدیل شدند.

بی اغراق باید بگویم که ما بهترین عملکرد را در بین 4 تیم حاضر در گروه مرگ داشتیم.

پاشازاده افزود: ارائه فوتبالی پا به پا با تیم هایی نظیر اسپانیا و پرتغال نشان از ارتقای سطح فوتبال ملی ما می دهد. به جرات می توانم بگویم سطح فوتبال ایران ازآسیا عبور کرده و من امیدوارم که این روند حفظ شود تا آنجایی که موفقیت های جهانی نیز برای فوتبال ایران به ارمغان بیاید.وی تصریح کرد: ما باید ازاین بازی ها درس بگیریم و با به کار بردن آن در جام ملتها قهرمانی آسیا را به کشور برگردانیم. سال های زیادی است که قهرمانی آسیا را از دست داده ایم و حالا وقت آن است که اقتدار فوتبال مان را درآسیا نشان داده و بعد از مدت های زیادی باردیگر قهرمان آسیا شویم. شرایط به گونه ای است که الان مردم هم به کمتر از قهرمانی آسیا قانع نیستند وانتظارات به حق ازاین تیم ملی بالا رفته است.مدافع سابق تیم ملی بیان داشت: کی روش کاملا حساب شده از چند سال قبل نسل تیم ملی را تغییر داد و بازیکنان جوانی هم اکنون در تیم ملی بازی می کنند که قادرند تا سالها تیم ملی را بیمه کنند. این شاید بزرگترین خدمتی باشد که کی روش به تیم ملی ایران انجام داد.