آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

توزیع آب بسته بندی رایگان در آبادان و خرمشهر

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان گفت: 199 هزار و 500 لیتر آب بسته بندی شده در نقاط مختلف آبادان و خرمشهر که مشکل آب آشامیدنی دارند، توزیع شد.

علیرضا خلیلی نیا در گفت و گو با ایرنا افزود: با تشدید شرایط نامناسب وضعیت آب آشامیدنی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، از ابتدای هفته گذشته تصمیم به ارائه آب بسته بندی شده بهداشتی رایگان بین شهروندان این دو شهرستان نمودیم.

رئیس امور آب و فاضلاب آبادان گفت: همچنین 15 تانکر نیز برای آبرسانی به روستاهای این دو شهرستان اعزام شده اند.خلیلی نیا تصریح کرد: آب توزیع شده در سطح این دو شهرستان از طرح آبرسانی معروف به «آب حیات» تهیه می شود و این آبرسانی تا زمانی که مشکل آب آشامیدنی در شهرستان آبادان برطرف نشده باشد ادامه دارد.

گفتنی است برای برطرف کردن شوری آب آشامیدنی خرمشهر و آبادان، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.

بر این اساس مراحل پایانی اجرای طرح آبرسانی غدیر دو، نیمه تیر جاری پیش بینی شده که با اجرای آن 150 هزار متر مکعب آب مورد نیاز آبادان و 100 هزار متر مکعب آب آشامیدنی خرمشهر تامین می شود.