آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

تجهیز سرویس مدارس به اعلام ساعت رسیدن دانش آموز به مقصد و تصویر راننده

با تجهیز سرویس مدارس به جی پی اس، زمان رسیدن دانش آموزان به مقصد و تصویر راننده سرویس آنان به والدین اطلاع داده خواهد شد.

کامیاب صدری رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دغدغه اعضای شورای شهر نیز این بوده که به افزایش ایمنی سرویس مدارس کمک کنند، گفت: اگر این عمل، موازی کاری با برنامه های کشوری نباشد ما هم بر آن تاکید می کنیم و موافق هستیم، زیرا سال های گذشته این نقد را به شهردای وارد می کردیم که ایمنی خودروها را برای سرویس مدارس به صورت جدی مدنظر داشته باشند.

صدری با بیان اینکه نصب جی.پی.اس در سرویس مدارس از جمله ابزار نظارتی ماست، گفت: سرویس های مدارس را ملزم کردیم طی یک پروسه سه ساله مجهز به جی.پی.اس شوند. بر این اساس باید هر سال 35 درصد از سرویس ها این نرم افزار را نصب کنند که در سال گذشته 37 درصد سرویس ها به آن مجهز شدند. بر این اساس باید امسال 35 درصد دیگر و مابقی تا پایان سال آینده جی.پی. اس روی خوردوی خود نصب کنند. وی افزود: جی.پی.اس کمک می کند اطلاع پیدا کنیم راننده در چه مسیری حرکت می کند و آیا مسافر بیش از ظرفیت دارد یا خیر. همچنین قصد داریم سرویس ها را به نرم افزاری مجهز کنیم که طبق آن ساعت رسیدن خودرو به در منزل را به والدین اطلاع دهد و مشخصات و تصویر راننده در آن مشخص باشد.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران تاکید کرد: این امکانات را در شهر تهران علیرغم نبود تسهیلات و امکانات و با دست خالی شروع کرده ایم و با کمترین امکانات کار خود را انجام می دهیم و ورود شهرداری در این زمینه می تواند خوب و کمک کننده باشد.

صدری افزود: ورود شورای شهر به این مقوله خوب بوده و از شهرداری خواسته طی دوماه آینده لایحه ای را ارائه کند که امید است شهرداری با نگاه به نوسازی ناوگان حمل ونقل و استانداردسازی خودروها اقدام به تنظیم این سند کند.