آرشیو یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۲۳
ورزش
۸
رویداد -1

تمجید قهرمانان کشتی و وزنه برداری جهان از تیم ملی ایران

شما با بهترین تیم های جهان برابر شدید

تیم ملی فوتبال ایران با نمایشی تحسین برانگیز با برتری 1 بر صفر مقابل مراکش قهرمان قاره آفریقا، تساوی یک - یک برابر پرتغال قهرمان اروپا و شکست نزدیک یک بر صفر برابر اسپانیا قهرمان سابق جهان، با کسب 4 امتیاز از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند. شاید اگر تیم ایران کمی خوش شانس بود حالا در مرحله یک هشتم نهایی حضور داشت: اما برخلاف آرژانتین که با چهار امتیاز راهی مرحله بعد شد، تیم ایران نتوانست با نمایش خیره کننده ای که در گروه مرگ داشت به مرحله بعد برسد. تلاش خیره کننده ملی پوشان کشورمان، قهرمانان روسی را بر آن داشت تا در صفحات مجازی دست به تحسین و حمایت از تیم ملی فوتبال ایران بزنند.

روسلان آلبگوف، وزنه بردار سرشناس فوق سنگین روس، قهرمان دو دوره جهان و دارنده مدال برنز المپیک با انتشار تصویری از بازی ایران و پرتغال در صفحه شخصی خود به تمجید تیم ملی ایران پرداخت. او لایک های زیادی روی این تصویر قرار داده و نوشته است «تیم ملی ایران، بازی افتخار آمیزی انجام داد.» آلبگوف یکی از اصلی ترین رقبای بهداد سلیمی، قهرمان جهان و المپیک از کشورمان در سال های اخیر بوده است.

علاوه بر آلبگوف، فرنگی کار روس و چهره شاخص و عنوان دار کشتی جهان نیز به تمجید تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و از عملکرد تیم ملی کشورمان در جام جهانی روسیه نوشته است. رومن ولاسوف یکی از برترین و باکیفیت ترین فرنگی کاران تاریخ کشتی جهان و دارنده 2 مدال طلای المپیک و 2 طلا و یک نقره جهان با انتشار پیامی آن هم به زبان فارسی در اینستاگرام از نمایش خوب تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه تمجید کرده است. ولاسوف که ارتباط خوبی با کشتی گیران ایرانی داشته و از رفقای حمید سوریان، پسر طلایی کشتی ایران به حساب می آید در پیام خود که در کنار تصویر مشت گره کرده منقش به پرچم ایران و تصویر چند یوزپلنگ خطاب به ملی پوشان فوتبال ایران به زبان فارسی نوشته است: «شما با بهترین تیم های جهان برابر شدید. تو شیرین واقعی هستی.» البته احتمالا منظور ولاسوف از جمله «تو شیرین واقعی هستی»، که معلوم است به صورت تحت اللفظی ترجمه شده، چیزی بوده در این مایه ها: شما واقعا دوست داشتنی هستید.