آرشیو پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۸۷
جهان
۷

رویداد

انصراف ترامپ از حمله به ونزوئلا

خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از حدود یک سال، پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای حمله به ونزوئلا افشا کرد که مشاوران سابقش او را از این ماجراجویی و اجرای «سیاست زور و تفنگ» در آمریکای لاتین منصرف کرده اند.

خداحافظی نخست وزیر ترکیه

بن علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه که با تغییر نظام سیاسی ترکیه به ریاست جمهوری، درواقع آخرین نخست وزیر این کشور است، دیدارهای آخرش را در این سمت با «اسماعیل قهرمان»، رئیس پارلمان و خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش، برگزار کرد.

محمود عباس و نتانیاهو در مسکو

منابع فلسطینی و اسرائیلی اعلام کردند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هرکدام جداگانه و به منظور دیدار با رئیس جمهوری روسیه و تماشای بازی فینال در رقابت های جام جهانی فوتبال به مسکو سفر خواهند کرد.

دفاع اعضای ناتو از بودجه نظامی

با وجود فشارهای ترامپ برای افزایش هزینه های نظامی بر اعضای ناتو پیش از نشست بروکسل، اعضای این ائتلاف از میزان هزینه های نظامی خود دفاع کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارنظر از سوی متحدان ناتو در پی انتقادهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر عدم هزینه کرد کافی در بخش دفاعی و نظامی از سوی متحدان اروپایی ناتو مطرح شده است.

برگزاری جلسه شورای امنیت درباره سوریه

شورای امنیت سازمان ملل امروز نشست فوق العاده ای برای بررسی شرایط آوارگان در جنوب سوریه برگزار می کند. در این جلسه بازگشایی مرزهای اردن برای ارسال کمک ها برای آوارگان سوری بررسی می شود.