آرشیو پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۹
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

«ابر دزدی» تکذیب شد

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سخنان منتسب به رئیس این سازمان درباره «ابر دزدی» در اطلاعیه ای اعلام کرد: برخلاف فضاسازی های صورت گرفته، موضوع مورد اشاره در سخنرانی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سرقت ابرها و تغییرات عامدانه اقلیمی صرفا یک نگاه آینده نگرانه علمی بوده است و الزاما به معنای رقم خوردن آن در مقطع کنونی نیست و موضوع سرقت ابرها از طرف دشمنان و رژیم صهیونیستی غاصب رویایی بیش نیست. داود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور هم اعلام کرد، این اظهارات پایه علمی ندارد چون دستکاری جو توسط بشر امکان پذیر نیست.

تکذیب مذاکره محرمانه روانچی با مقامات امریکا

یک منبع آگاه در دفتر رئیس جمهوری در گفت وگو با ایسنا، خبر یکی از رسانه ها را درخصوص مذاکره محرمانه مجید تخت روانچی مشاور سیاسی رئیس دفتر رئیس جمهوری با مقامات امریکایی تکذیب کرد.

سوال از وزیر اطلاعات درباره مولوی عبدالحمید

شماری از نمایندگان مجلس درباره علت محدودیت در تردد و مسافرت های مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان از وزیر اطلاعات سوال کردند. به گزارش «ایران آنلاین»، محمود صادقی نماینده تهران در صفحه شخصی خود متن این طرح سوال را منتشر کرده است. عبدالحمید پیش تر اعلام کرده بود: برای تردد و سفر در تهران و سیستان و بلوچستان و قم مشکلی ندارم اما برای استان های دیگر محدودیت هایی وجود دارد.

هویت 2 ایرانی بازداشت شده در بلژیک

خبرگزاری تسنیم با انتشار تصاویری گزارش داد یکی از بازداشت شدگان در بلژیک که رسانه های این کشور از او به عنوان «امیر.س» نام می بردند، «امیر سعدونی» نام دارد و او از اعضای شناخته شده سازمان تروریستی منافقین بوده و حتی با سران این سازمان از جمله مهدی ابریشم چی نفر دوم منافقین نیز عکس یادگاری دارد. پلیس بلژیک چند روز پیش مدعی بازداشت 2 ایرانی شد که قصد داشتند به همایش سالانه منافقین در پاریس حمله کنند. پلیس بلژیک اعلام کرده بود: مرد 38 ساله به نام «امیر. س» و زن 33 ساله به نام «نسیم ن» که هر دو تبعه بلژیک هستند، به تلاش برای اقدام تروریستی متهم شده اند.