آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۶
شهرستان ها
۷

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بناب: شهرداری باید سهم خود را در ساخت کتابخانه بپردازد

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب هم خواستار پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی بناب شد و تاکید کرد: توجه به امور کتابخانه ها باید جزو اولویت های اصلی شهرداری قرار گیرد.

بناب- خبرنگار کیهان: رفیعی اذعان کرد: مبلغ اختصاص داده شده از سوی شهرداری بناب به حساب کتابخانه های عمومی در مقایسه با سایر شهرستان ها رقم بسیار ناچیزی است و شهرداری بناب باید در پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی تسریع کند.

وی در ادامه سخنان خود بر تکمیل کتابخانه های در حال احداث و خیرساز شهرستان توسط خیران شهرستان تاکید کرد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بناب نیز با اعلام اینکه 90 درصد دانش آموزان بناب کتاب های کمک آموزشی را مطالعه می کنند؛ اذعان کرد: برای ترویج کتابخوانی باید احساس نیاز را در بین جوانان بوجود آوریم.

علی موازن تصریح کرد: در 5 سال گذشته ریالی برای تجهیز کتابخانه های مدارس شهرستان تخصیص نیافته است.

موازن در عین حال اظهار کرد: این در حالی است که از محل خودیاری مردمی 160 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه های 160 مدرسه شهرستان اختصاص یافته است.

شهردار بناب نیز در این جلسه اهدای زمین توسط شهرداری برای احداث کتابخانه را در راستای کمک های نیم درصدی درآمدهای شهرداری به کتابخانه های عمومی برشمرد و خواستار تسریع در احداث کتابخانه در زمین اهدایی توسط شورا و شهرداری شد.

نادر داوودی تاکید کرد: اگر خیران آمادگی لازم برای احداث کتابخانه در محل اهدایی را ندارند، شهرداری آماده است در زمین فوق مجموعه فرهنگی احداث و در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی اظهار کرد: به زودی مبلغ 30 میلیون ریال نیز از بابت نیم درصد درآمد شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان واریز خواهد شد.