آرشیو یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۲۹
سیاست
۴

خبر

مدیر «متملق دانشگاه آزاد» برکنار شد

اخیرا نشست خبری «رضا حیدری نوری» رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در این دانشگاه برگزار شد که در این نشست عکس بزرگی از علی اکبر ولایتی و فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد پشت سر رییس واحد ساوه نصب شده بود. این اقدام با واکنش گسترده کاربران ایرانی در فضای مجازی مواجه شده و انتقادات زیادی در این زمینه به رییس واحد ساوه وارد شده بود.

رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد در صفحه شخصی خود در توییتر از برکناری رییس این واحد دانشگاه آزاد خبر داده است.

آن طور که همدانچی توییت کرده، مشخص است که این تصمیم با نشست خبری اخیر رییس واحد دانشگاه ساوه و نصب عکس بزرگی از فرهاد رهبر پشت سر رییس دانشگاه آزاد این واحد، بی ارتباط نبوده است.

همدانچی در توییت خود با اشاره به این موضوع نوشته است: «فرهاد رهبر تاکید کرده بود که با هرگونه تملق و چاپلوسی در دانشگاه برخورد می کند.» تسنیم

حکم اعدام داعشی ها اجرا شد

حکم اعدام 8 نفر از اعضای گروهک سلفی- تکفیری داعش مرتبط با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) با رعایت موازین شرعی و قانونی اجرا شد. این هشت نفر با عوامل اصلی به شهادت رساندن و مجروح نمودن تعدادی از هموطنان بی گناه در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی همکاری مستقیم داشته و با علم و آگاهی از هدف و قصد عوامل گروهک تروریستی، آنان را پشتیبانی، تامین مالی و تسلیحاتی کرده اند. محکومان بلافاصله پس از حمله تروریستی مورخ 17/3/1396، با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و قضایی دستگیر شدند و پس از انجام تحقیقات قضایی به موجب کیفرخواست مورخ 1/11/1396 صادره از ناحیه 33 دادسرای عمومی و انقلاب تهران (شهید مقدس)، برای آنان حسب اقدامات مجرمانه ارتکابی به اتهامات بغی از طریق عضویت در گروهک تکفیری ترویستی داعش، معاونت در افساد فی الارض، قاچاق سلاح و مهمات (حین ورود به کشور) و... تقاضای مجازات شد.