آرشیو یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۷
صفحه آخر
۱۲

زمزمه های سخنرانی بن سلمان در پارلمان رژیم صهیونیستی!

تشدید روند نزدیکی ولیعهد سعودی به رژیم صهیونیستی باعث شده تا کارشناسان از احتمال جدی سخنرانی بن سلمان در پارلمان اسرائیل خبر دهند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سه سال گذشته با انجام دیدارهای محرمانه و نیمه آشکار با سران اسرائیل روابط تل آویو و ریاض را وارد دوران خاصی کرده است. وی در مصاحبه با نشریه آتلانتیک به صراحت از حق موجودیت رژیم صهیونیستی دفاع کرد! حتی از بن سلمان به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان معامله قرن نام برده می شود. این روند نزدیکی وی به رژیم کودک کش اسرائیل باعث شده تا کارشناسان احتمال سفر وی به «اسرائیل» را نیز بسیار محتمل بدانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، «دحام العنزی»، نویسنده عربستانی، در مقاله ای که در روزنامه «الخلیج» عربستان منتشر شد، به موضوع دعوت «یوسی یونا»، نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای حضور و سخنرانی در کنست، پرداخته است.

«دحام العنزی» اعلام کرده: «من نیز با این دعوت عضو کنست موافق هستم و نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) اگر می خواهد شریکی واقعی در طرح صلح باشد بایستی با طرح صلح عربی موافقت کند و ولیعهد عربستان را برای سخنرانی در کنست به تل آویو دعوت کند... من بر این باور نیستم شخصیتی مانند محمد بن سلمان لحظه ای در قبول آن دعوت درنگ کند.»

این نویسنده در ادامه مقاله خود، خواستار افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در عربستان شد و با رسمیت دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی اشغالی، توصیه کرد که عربستان نیز سفارتش در قدس غربی را به عنوان «پایتخت اسرائیل» افتتاح کند. دحام العنزی در پایان این مقاله، بر تمایل خود و دیگر شهروندان سعودی برای سفر به اراضی اشغالی و دیدار از صهیونیست ها تاکید کرد!