آرشیو سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۸
اخبار کشور
۳

همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) تشییع پیکر 3 شهید دفاع مقدس در مشهد و همدان

پیکر مطهر 3 شهید دوران دفاع مقدس دیروز در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) بر دوش مردم مشهد و همدان تشییع شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم که از میدان شهدای مشهد آغاز شد پیکرهای شهیدعلی گنج بخش و شهید غلام رسول بابکی پس از عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع)، تشییع و بعد از طواف در بارگاه منور رضوی در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) و خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شدند.

شهیدان گنج بخش و بابکی به ترتیب در سال های 1341 و 1337 در شهرستان های بجستان و مشهد متولد شده و در 23 تیر 1361 و 12 اسفند 1362 طی عملیات رمضان و خیبر در مناطق شلمچه و جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

مراسم وداع با پیکر این شهیدان یکشنبه شب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران همراه با سخنرانی، سوگواری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) برگزار شد.

تشییع پیکر مطهر شهید محراب سهرابلویی در همدان

همدان- خبرنگار کیهان:

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر شهید «محراب سهرابلویی» از شهدای غواص عملیات کربلای 4 با حضور مسئولان نظامی، انتظامی، مسئولین استانی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، همرزمان شهید و آحاد مردم دارالمجاهدین همدان تشییع شد.

مردم شهیدپرور همدان روز گذشته، در این مراسم روحانی و معنوی با حضور گسترده خود، میثاق دوباره خود را با اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی نشان دادند.

این مراسم باشکوه پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید توسط آیت الله محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، مردم شهیدپرور همدان پیکر مطهر شهید «سهرابلویی» را از میدان امامزاده عبدالله تا میدان امام خمینی(ره) تشییع کردند.

شهید «سهرابلویی» از شهدای بسیجی غواص عملیات کربلای 4 گردانچ 55 لشکر سپاه انصارالحسین(ع) متولد شهرستان قهاوند در سن 18 سالگی در دی ماه سال 65 در اروند کنار به شهادت رسید و پس از 32 سال مفقودالاثری، چندی پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص کشف و پس از احراز هویت و انجام آزمایشات DNA شناسایی شد.