آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۶
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

شفافیت فراموش نشود

یک کاربر فضای مجازی نوشت: از آغاز بحران موسسات مالی غیرمجاز، افکار عمومی یک سوال داشت که پشت پرده و ذی نفعان این موسسات چه کسانی هستند؟ در حالی که دولت، بانک مرکزی، مجلس و قوه قضائیه پاسخی به آن ندادند، یک نماینده مجلس گفته است که یک نماینده مجلس دهم 40 میلیارد تومان در موسسات مالی سپرده گذاری کرده است. شفافیت در این زمینه از سوی مقام های مسئول ضرورت دارد.

پایان سکوت دولت

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به بیانیه تند جبهه پایداری علیه دولت روحانی و طرح عبور از آن؛ از دولت خواستند تا به سکوت خود در برابر این رویارویی پایان دهد و واقعیت های نهان را آشکار کند.

الگویی برای پاکسازی

اقدام دادستان شهر رشت برای مشارکت زندانیان این شهرستان در پاکسازی سواحل دریای خزر، جاده های اصلی و فرعی حاشیه رودخانه ها و روستاها مورد استقبال فعالان محیط زیست در شبکه های اجتماعی قرار گرفت. این فعالان چنین روشی را رویکرد مناسبی برای مبارزه با آلودگی محیط زیست در سراسر کشور دانستند.

قانون برای همه

یک فعال سیاسی در فضای مجازی نوشت که فعالیت نهادهای سیاسی در کشور باید در چارچوب قانون باشد و عنوان کلی «مغایرت با سیاست های کلان نظام» نمی تواند زمینه ای برای دخالت نهادها در اموری شود که با شرح وظایف آنها تطابق ندارد.