آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۴
اقتصاد
۵

خبر

واگذاری کارت بازرگانی به غیر ممنوع شد

هیئت وزیران در مصوبه ای، آیین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات را اصلاح کرد و شرایط جدیدی را برای صدور کارت بازرگانی در نظر گرفت. به گزارش مهر، در بخشی از این مصوبه آمده است: سقف ارزشی واردات برای اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده کارت بازرگانی، برای سال اول 500 هزار دلار و برای سال دوم دو میلیون دلار تعیین می شود. در این مصوبه تاکید شده است: دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای واردات را ندارند. در صورت احراز واگذاری کارت، اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و تعاون ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانند نسبت به تعلیق یا ابطال کارت اقدام کنند.

27 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی در سال 96 پرداخت نشد

بر اساس گزارش عملکرد بودجه سال 96، پرداخت های عمرانی در پایان این سال با عقب ماندگی 27 هزار میلیاردتومانی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه همراه بوده است. به گزارش تسنیم، بررسی گزارش عملکرد بودجه نشان می دهد، در انتهای سال 96 پرداخت های عمرانی کل کشور رقمی نزدیک به 44 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن با افزایش 13.6 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که این رقم نسبت به قانون مصوب بودجه (رقم 71 هزار میلیارد تومان) با عقب ماندگی 27 هزار میلیاردتومانی همراه شده است. گفتنی است، تراز عملیاتی و سرمایه ای بودجه سال 96 منفی 27 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 95 رشد 5.7 درصدی را تجربه کرده است.

واریز سود سهام عدالت 400 هزار نفر تا پایان تیر

مشاور سازمان خصوصی سازی از واریز سود سهام عدالت 400 هزار نفر (افراد باقی مانده) تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: به نظر می رسد سود عملکرد سال 96 نسبت به سال 95 بیشتر خواهد بود. سیدجعفر سبحانی در گفت وگو با مهر، اظهار کرد: نزدیک به 400 هزار نفر از مشمولان دریافت سود سهام عدالت باقی مانده اند که این افراد نیز تا پایان تیرماه سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.