آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۶
فن آوری
۸
آن سوی خبر

روش حذف موقت پست های اینستاگرامی

برخی کاربران گاه به دلایلی می خواهند بعضی از پست های منتشر شده در صفحه اینستاگرام خود را از دسترس خارج کنند اما تمایلی به حذف کامل آن از صفحه کاربری خود ندارند و به دنبال راهی هستند تا بار دیگر این پست ها را به صفحه پروفایل خود بازگردانند.

به گزارش ایسنا، اما این کار چگونه امکانپذیر است؟ در پاسخ باید گفت که شبکه اجتماعی اینستاگرام برای این دسته از کاربران قابلیتی را در نظر گرفته تا بوسیله آن بتوانند پست های خود اعم از تصاویر و ویدئوهای منتشره را به طور موقت از صفحه خود پاک کنند و در صورت دلخواه، آنها را بعدا دوباره بر سر جای قبلی شان بازگردانده و از حذف شدن همیشگی آنها جلوگیری به عمل بیاورند.

برای این کار کافی است به صفحه کاربری خود در اینستاگرام رفته و روی پست مورد نظر خود کلیک کنید تا باز شود. سپس روی سه نقطه در قسمت بالا سمت راست پست مورد نظر بزنید تا گزینه های مختلفی همچون ویرایش (Edit) و حذف (delete) و غیره باز شود. نخستین گزینه آرشیو (Archive) است که باید به منظور حذف موقتی پست های خود برروی آن بزنید.

در این صورت، شما آن دسته از پست هایی را که با لمس گزینه آرشیو موقتا از صفحه کاربری خود پاک کرده و آن را از دید سایرین مخفی کرده اید، به قسمت دیگری که تنها خودتان به آن دسترسی دارید و هیچ کس دیگری نمی تواند آن را مشاهده کند، منتقل کرده اید. این قسمت با علامتی شبیه به یک ساعت در قسمت بالای صفحه اصلی کاربری تان در اینستاگرام دیده می شود که می توانید با مراجعه به آن، پست ها و استوری هایی را که از نظر دیگران مخفی نگه داشته اید، بار دیگر به صفحه کاربری خود بازگردانید.

برای این کار کافی است در قسمت آرشیو پست های پنهان شده، روی پست هایی که قصد بازگرداندن آن به صفحه کاربری خود را دارید، کلیک کرده و گزینه «نمایش روی صفحه اصلی یا پروفایل کاربری» یا show on profile را بزنید تا دوباره به همان جایی که قبلا بوده است، بازگردد و در دسترس دوستان اینستاگرامی تان قرار گیرد.