آرشیو دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۵
جهان
۷

رویداد

جاسوسی چین از مانور نظامی آمریکا

پنتاگون یک ناو چینی را به جاسوسی از مانور نظامی آمریکا در ساحل هاوایی متهم کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسیا، وزارت دفاع آمریکا گفت، یک ناو چینی در حال جاسوسی از یک مانور بزرگ نظامی به رهبری آمریکا در ساحل هاوایی بوده است.

دیدار اردوغان و پوتین در ژوهانسبورگ

یک منبع ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه، در گفت وگوی تلفنی اخیرشان برای برگزاری دیدار دوجانبه در حاشیه نشست بریکس توافق کردند. براساس اعلام این منبع ریاست جمهوری، دو طرف قرار است در حاشیه نشست بریکس که 25 تا 27 جولای در ژوهانسبورگ برگزار می شود، دیدار کنند.

هشدار ترزا می درباره برگزیت

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، هشدار داد از آنجایی که قانون گذاران تلاش می کنند برنامه های او را برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا متزلزل کنند، ممکن است اصلا برگزیتی به وجود نیاید. او همچنین گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به او پیشنهاد کرده که به عنوان رویکردی در جریان مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا به جای مذاکره از این اتحادیه «شکایت کند».

ساخت پایگاه نظامی جدید در عراق

با وجود اعتراضات شخصیت های سیاسی و اعضای پارلمان عراق به حضور نظامی آمریکا در این کشور، دولت آمریکا قصد دارد پایگاه های جدیدی در عراق تاسیس کند. پایگاه هوایی جدید آمریکا به طور مشترک با دو پایگاه عین الاسد و الحبانیه فعالیت خواهد کرد.

سرمایه گذاری هنگفت امارات در آفریقا

به دنبال سرمایه گذاری 10 میلیارددلاری عربستان در آفریقای جنوبی، ریاست جمهوری آفریقای جنوبی از اقدام مشابه امارات در این کشور خبر داد.