آرشیو دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۳
شهرستان ها
۷

یزد اولین استان در صدور نسخ الکترونیکی در کشور

یزد- خبرنگار کیهان: یزد اولین استانی است که طرح نسخ الکترونیکی در بخش تامین اجتماعی را در کشور به اجرا درآورده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره فعالیت 319 پزشک این استان در رابطه با طرح نسخه الکترونیکی، یزد را از استان های پیشتاز کشور در این حوزه برشمرد.

محمدحسین توحیدی فر در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشتازی استان یزد در ورود تامین اجتماعی استان به موضوع نسخه الکترونیکی در راستای تحقق پرونده الکترونیکی سلامت، اظهار کرد: در حال حاضر 325 پزشک دارای مطلب در استان برای صدور الکترونیکی نسخ بیماران اعلام آمادگی کرده اند که تاکنون 319 پزشک در استان به این صورت فعالیت دارند و بخشی از نسخ خود را به صورت الکترونیکی صادر می کنند.

وی با بیان این که تاکنون 250 هزار نسخه در استان به این صورت صادر شده است، گفت: بیماران در قالب این طرح تنها با ارائه شماره کارت ملی در هر کجای کشورمان می توانند از خدمات تامین اجتماعی از جمله دریافت دارو بهره مند شوند.

به گفته توحیدی فر، نسخ الکترونیکی نیازمند تاییدیه نیستند و جلوی برخی اشتباهات و تخلفات در حوزه سلامت نیز گرفته خواهد شد و تمام سوابق بیمار از این طریق قابل رویت برای پزشکان است.

وی در مورد بیمارستان سرطان یزد نیز اظهار کرد: این بیمارستان در بدو تحویل به تامین اجتماعی تنها یک زمین گودبرداری شده بود که فاقد مصوبه وزارت بهداشت نیز بود ولی با وجود طرح بیمارستان 400 تختخوابی با پیگیری های زیادی که صورت گرفت نهایتا برای 150 تختخواب آن مجوز صادر شد.