آرشیو دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۷
اجتماعی
۴

یک میلیون و 400 هزار بازنشسته تامین اجتماعی در انتظار پرداخت معوقات

وعده: اردیبهشت 1397

25 اردیبهشت 1397 امسال حقوق بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می کنند، 19 و نیم درصد و سایر سطوح 13 درصد افزایش یافته است. سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه در یک نشست خبری اعلام کرد که مابه التفاوت مربوط به افزایش حقوق سایر سطوح مستمری بگیران تامین اجتماعی درخرداد ماه پرداخت می شود.

پیگیری: در حال حاضر بیش از 3 میلیون بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که از این تعداد نزدیک 55 در صد مستمری بگیران حداقل حقوق را می گیرند که مابه التفاوت ناشی از افزایش سالانه این گروه همراه با حقوق خردادماه واریز شد اما حدود 45 در صد از مستمری بگیران که نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر می شوند هنوز مابه التفاوت دو ماه اول سال خود را دریافت نکرده اند. این در حالی است که حقوق این گروه از افراد امسال فقط 13 درصد افزایش داشته است. بازنشستگانی که در دوران خدمت و اشتغال شان در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کرده و هرماه بدون تاخیر حق بیمه شان را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کرده اند. رحیم اردلان معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با «ایران» درباره دلایل تاخیر در پرداخت ما به التفاوت مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران می گوید: این سازمان منابع مالی تعیین شده را از محل حق بیمه و سایر منابع به خصوص حوزه های سرمایه گذاری دریافت کرده و برای پرداخت حقوق بازنشستگان و همچنین تامین هزینه های درمانی هزینه می کند اما متاسفانه در اردیبهشت و خردادماه به دلیل وصول نشدن بموقع منابع از محل حق بیمه های مربوط به کارفرمایان سازمان نتوانست معوقات مستمری بگیران را برای دو ماه اول سال با حقوق خرداد پرداخت کند.

وی افزود: این افراد ما به التفاوت دو ماه اول سال را نگرفته اند و ما تلاش داریم با توجه وضع معیشتی بازنشستگان این مشکل را تا دو هفته آینده حل کنیم.

نتیجه: به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باید افزایش مستمری ها در دولت تصویب می شد که در نهایت در 20 اردیبهشت ابلاغ و در ماه خرداد حقوق ها همراه با افزایش ها پرداخت شد. وی افزود: البته مابه التفاوت حداقلی بگیران را کامل واریز کردیم و مابه التفاوت سایر سطوح را هم در 10 روز اول مرداد پرداخت خواهیم کرد.