آرشیو سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۸
فن آوری
۸

پرواز پهپادهای کم صدا بر فراز شهر

بسیاری، دنیای آینده را با پرواز پهپادهای مختلف بر فراز آسمان شهرها متصور هستند و معتقدند این فناوری در قالب تاکسی های هوایی، پستچی و... به خدمت مردم درمی آید اما مطمئنا سروصدای تعداد زیادی پهپاد می تواند از وسایل نقلیه امروزی نیز اذیت کننده تر باشد. فعالان عرصه فناوری برای این مشکل هم راهکاری اندیشیده اند.

به گزارش «ایران آنلاین»، یکی از مهندسان الکترونیک به نام «درک شوارتز» ایده ساخت پهپادی به نام Whisper را ارائه داده است. این پهپاد که هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد شبیه کوادکوپترهای معمول است ولی به جای ملخ های معمولی، از ملخ هایی به شکل دایره بهره گرفته است که حالتی چرخان دارند. این ملخ های دایره ای شکل با سرعت بالا می چرخند و با تولید کمترین میزان سروصدا می توانند براحتی و با کمترین میزان خطر در آسمان پرواز کنند.

ملخ های این پهپاد از جنس فوم پلی اورتان ساخته شده که در برابر برخورد با موانع بسیار مقاوم تر از نمونه های معمول پهپادهاست. همچنین از آنجا که برای ساخت این پهپاد مواد کمتری نسبت به نمونه های معمول پهپادها مورد استفاده قرار می گیرد کمی سبک تر هستند و بالطبع انرژی کمتری هم مصرف می کنند. همچنین گفتنی است این پهپاد را براحتی می توان از راه دور کنترل کرد.

این پهپاد کم صدا البته برای تولید انبوه راه درازی در پیش دارد و علاوه بر رفع مشکلات ساختاری، نیاز به سرمایه گذاری مناسب هم دارد. در همین راستا سازنده و طراح این پهپاد، به سایت کیک استارتر پیوسته است و علاقه مندان به در اختیار داشتن چنین پهپادی می توانند با 395دلار آن را پیش خرید کنند.