آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۷
فرهنگ و هنر
۳۲

تلویزیون

گفت وگوی چالشی با متفکران ایرانی در شبکه 4

برنامه تلویزیونی «شوکران» شامل گفت وگوهای چالشی با متفکران ایران امروز، از دوشنبه اول مرداد روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در برنامه شوکران شخصیت های تراز اول فکری و فرهنگی مانند سیدعبدالله انوار، مهدی محقق، شاهین فرهت، داوود هرمیداس باوند، هوشنگ ماهرویان، غلامرضا اعوانی، سیدحسن امین، منوچهر آشتیانی، داور شیخاوندی و... حضور دارند و درباره داغ ترین مباحثات عرصه اندیشه، فرهنگ و سیاست به بحث می پردازند. شوکران محصول مشترک حوزه هنری و شبکه 4 سیما به سردبیری و اجرای پیام فضلی نژاد و تهیه کنندگی علی قربانی است. این برنامه ساعت 21 روزهای دوشنبه هر هفته از شبکه چهار سیما پخش می شود و بازپخش آن نیز در روزهای سه شنبه، جمعه و شنبه خواهد بود.

پخش فیلم هوشنگ آزادی ور درباره جنگ از شبکه مستند

مستند «مهاجرین جنگ» به کارگردانی هوشنگ آزادی ور شاعر، مستندساز و مترجم از قاب برنامه «گنجینه» شبکه مستند روی آنتن می رود. حنیف شهپرراد تهیه کننده برنامه «گنجینه» گفت: این فیلم که بی شک از بهترین مستندهایی است که در این فصل از مجموعه «گنجینه» پخش می شود، لحظه های آغازین جنگ ایران و عراق را به عریانی تمام به تصویر کشیده و از متفاوت ترین آثاری است که در اوج جنگ ساخته شده اند.

وی افزود: در «مهاجرین جنگ» تصاویر هنرمندانه و اثرگذاری از مردمان بی خانمانی وجود دارد که از جنگ می گریزند. این تهیه کننده گفت: هوشنگ آزادی ور که اردیبهشت امسال در تهران درگذشت، هنرمندی چندوجهی بود که درزمینه شعر، پژوهش، ترجمه کتاب و فیلمسازی فعالیت داشت و اکثر آثار مستندهایش حال و هوای مردم نگاری دارند؛ این هنرمند به هنر تجربی گرایش داشت و شعرهایش غالبا فرمالیستی هستند. برنامه «گنجینه» به تهیه کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در 26 قسمت حدود یک ساعته تهیه شده و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند. این مستندامروز چهارشنبه 27 تیر حدود ساعت 21 از شبکه مستند پخش و پنج شنبه ها ساعت 9 بازپخش می شود.