آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۵
اقتصاد
۳

افزایش صد در صدی قیمت خودروهای وارداتی در سال جاری

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت کالاهای مختلف از جمله خودروهای وارداتی در سال جاری تا صددرصد رشد را تجربه کرده است.

به گزارش ایرنا، علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار گفت: در کمتر از چهار ماه، شاهد دو برابر شدن قیمت خودروهای وارداتی در بازار بوده ایم که این افزایش قیمت، تحت تاثیر عوامل متعددی است. فاضلی ادامه داد: واردات خودرو به عهده اصناف نیست و ثبت و سفارش و تخصیص ارز در سایر نهادها صورت می گیرد. رئیس اتاق اصناف با تاکید بر این که سیاست ممنوعیت واردات و ثبت سفارش خودرو از سوی این اتاق اعمال نمی شود، افزود: ما تابع سیاست های دولت هستیم، اما درمجموع برای حل مشکل خودرو باید به روش های بهتری نسبت به ممنوعیت واردات توجه شود.

او با اشاره به این که در حال حاضر درخصوص تامین و عرضه اقلام عمومی و کالاهای استراتژیک مشکلی نداریم، گفت: در برخی کالاهای دیگر محدودیت وجود دارد که این محدودیت ها بیشتر به دلیل احتکار و گرانفروشی به وجود آمده و ارتباط مستقیم با بنگاه ها ندارد. فاضلی افزود: در واقع برای بنگاه های صنفی که حلقه آخر ارتباط با مردم هستند، سود معینی در نظر گرفته شده و اگر خارج از این سود به فروش کالا بپردازند، براساس قانون و توسط سازمان تعزیرات با آنها برخورد خواهد شد. او درخصوص تامین کالاهای اساسی و ضروری جامعه گفت: از آنجا که ارز رسمی کشور به واردات این کالاها تعلق می گیرد، در تامین آن مشکلی نداریم و نخواهیم داشت.