آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۵
سلامت
۱۴
خبر سلامت

روش های طبیعی برای درمان سرفه

منبع: ایسنا

طیف مختلفی از درمان های طبیعی وجود دارد که می توان برای درمان سرفه های مداوم استفاده کرد. این درمان ها عبارتند از:

چای عسل: برای استفاده از عسل به عنوان درمان سرفه، دو قاشق چایخوری عسل را با آب گرم یا یک چای گیاهی مخلوط کنید و این مخلوط را روزی یک یا دو بار بنوشید.

زنجبیل: زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی می تواند سرفه های خشک و مربوط به آسم را کاهش دهد. چای زنجبیل را با اضافه کردن 20 تا 40 گرم از تکه های زنجبیل ساده در یک فنجان آب داغ دم کنید.

مایعات: بر اساس تحقیقات نوشیدن مایعات با دمای اتاق می تواند سرفه، آبریزش بینی و عطسه را کاهش دهد. نوشیدنی های گرمی که می تواند موثر باشد شامل آب گوشت، چای های گیاهی، چای سیاه بدون کافئین، آب گرم و آب میوه های گرم می شوند.

بخار: سرفه های مرطوب که باعث تولید ماده مخاطی یا خلط می شوند با بخار بهبود می یابند. حمام را از بخار پر کرده و دوش آب داغ بگیرید. همچنین می توانید یک کاسه بخور درست کنید.

گل ختمی: گیاه گل ختمی سابقه طولانی در استفاده برای درمان سرفه و گلودرد دارد. این گیاه به دلیل محتوای بالای لعابی که دارد می تواند گلو را پوشش داده و باعث تسکین تحریکات ناشی از سرفه شود.

غرغره آب نمک: آب نمک باعث کاهش خلط و مخاط پشت گلو و در نهایت منجر به کاهش سرفه می شود.

بروملین: بروملین آنزیمی است که در آناناس و بویژه در مغز آن به وفور یافت می شود. بروملین خواص ضد التهابی داشته و ممکن است خواص خلط آور نیز داشته باشد و خلط را از بین برده و از بدن خارج کند.

آویشن: اثرات شفابخش آویشن احتمالا به دلیل آنتی اکسیدان های این گیاه است. می توانید شربت هایی را که حاوی آویشن هستند برای درمان سرفه های خود استفاده کنید.

تغییر رژیم غذایی برای درمان ریفلاکس اسید معده: ریفلاکس اسید معده یکی از دلایل شایع سرفه است. اجتناب از غذاهایی که می تواند باعث ریفلاکس معده شود، یکی از بهترین راه های کنترل این بیماری و کاهش سرفه های ناشی از آن است.