آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۱
فرهنگی
۲۲
نما

مستند«درباره فروشنده» با حضور اصغر فرهادی اکران شد

مستند سینمایی «درباره فروشنده» به کارگردانی وحید صداقت و تهمینه منزوی با حضور اصغر فرهادی، کارگردان فیلم سینمایی «فروشنده» شامگاه چهارشنبه 27 تیرماه در پردیس سینمایی چارسو اکران شد.

پیش از اکران این مستند، اصغر فرهادی اظهار کرد: حرف های بسیاری درباره نوع کار من گفته می شد که با دیدن پشت صحنه فیلم، بخش هایی از آن برطرف می شود و معلوم می شود که من کار عجیب و غریبی انجام نمی دهم. مثلا در برخی مصاحبه ها حرف هایی اغراق آمیز از نحوه کار ما زده می شد، اما با ساخت این مستند نشان داده می شود که این کارها دست یافتنی است و هرکس روش خودش را می تواند پیدا کند.

به گزارش ایسنا، شاهرخ دولکو - منتقد سینما، فیلمنامه نویس و کارگردان - نیز با اشاره به اینکه «صحبت درباره اصغر فرهادی و «فروشنده» به جهت شهرت و مورد توجه بودن او چه در ایران و چه در خارج از کشور، کار سختی است» گفت: او مثل هر فیلمساز بزرگ دیگری درون مایه های مهمی برای فیلمهایش دارد که داستان فیلم حول آن موضوعات می گردد. خیلی از منتقدان و مفسران درباره این درون مایه ها صحبت کردند اما اغلب آن را با تم فیلم اشتباه گرفته اند.

ستار اورکی که آهنگسازی فیلم سینمایی «فروشنده» را بر عهده داشته ضمن تشکر از کارگردانان این مستند درباره اصغر فرهادی گفت: در این سال ها هیچ کسی نتوانست اعتباری به اصغر فرهادی بدهد و اعتباری را که او امروز به دست آورده، حاصل تجارب، زحمات و پشتکار خودش بوده که برای کشورش نیز به ارمغان آورده و در حیطه هنر هم اسم ما را در جهان مطرح کرده است. او به همه ما اعتبار داده است که اسممان در کنار اسم ایشان باشد. لازم به ذکر است که فیلم «همه می دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی، در ادامه اکران عمومی اش در کشورهای فرانسه، بلژیک، سوئیس (بخش فرانسه زبان) در کشورهای آرژانتین، اسپانیا، آلمان و ایتالیا نیز تاریخ اکرانش قطعی شد. طبق اعلام پخش کننده بین الملل این فیلم، «همه می دانند» از تاریخ ششم سپتامبر (15 شهریور ماه) در آرژانتین، از چهاردهم سپتامبر (23 شهریور ماه) در اسپانیا، از بیست و هفتم سپتامبر (5 مهر ماه) در آلمان و از هشتم نوامبر (17 آبان ماه) در ایتالیا نمایش عمومی اش را آغاز خواهد کرد.