آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۷
جامعه
۱۸

زندان جای بدهکاران مالی نیست

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی کشور با تاکید بر این که زندان جای ناامن کنندگان جامعه است نه بدهکاران مالی، گفت: بسیاری از مردم فکر می کنند تا فردی زندان نرود مجازات نمی شود، این برداشت اشتباه است زیرا مجازات در حبس خلاصه نمی شود.

به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر افزود: افزایش ورودی با توجه به دستورالعملی که رئیس قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری صادر کرد، به طور حتم کاهش می یابد و توجه به این بحث بسیار مهم، می تواند در کاهش جمعیت کیفری زندان ها کمک کند. یکی از مشکلاتی که اکنون زندان ها همچنان با آن دست به گریبانند، ورود افراد با زمان کم بازداشت و تحت قرار به زندان است.

معاون قوه قضاییه عنوان کرد: افرادی داریم که با قرارهای وثیقه و کفالت وارد زندان می شوند و پس از گذشت سه روز یا کمتر، مقدمات تودیع وثیقه یا تودیع کفیل برای آنان فراهم شده و آزاد می شوند.

جهانگیر بیان کرد: دادسرا به کسانی که جلب بازپرسی می شوند و قرار است برای آنان تصمیم گیری شود، بگوید به دلیل احتمال وجود قرار، زمانی که به دادسرا مراجعه می کنید وثیقه های لازم یا کفیل همراهتان باشد، چون در مواقع بسیاری افراد نمی دانند اگر دادسرا بروند ممکن است برای آنان قرار صادر شود، این درحالی است که اگر آخر وقت یا روزهای منتهی به تعطیلات باشد امکان دسترسی به وثیقه لازم برای آنان فراهم نمی شود.