آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
اخبار کشور
۱۰

وزارت اطلاعات: مستندات دوتابعیتی ها ارائه شود

روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای ضمن تقدیر از حساسیت پسندیده نمایندگان مجلس نسبت به موضوع دوتابعیتی ها، از آنها خواست تا مستندات خود را در این زمینه ارائه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: روابط عمومی وزارت اطلاعات یک بار دیگر فعالیت مدیران دوتابعیتی را در پست های حساس و مدیریتی کشور رد می کند. علی رغم اعلام چندین باره وزارت اطلاعات درخصوص جلوگیری از فعالیت مدیران با تابعیت مضاعف و انعکاس گسترده آن در رسانه های مکتوب و تصویری، متاسفانه هنوز این مسئله برای برخی افراد حل نشده و اخیرا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفته است: «210 دوتابعیتی شناسایی شده؛ هنوز در دولت مشغول فعالیت هستند.»

وزارت اطلاعات ضمن تقدیر از حساسیت پسندیده نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اهتمام آنان به مسئله افراد دارای تابعیت مضاعف اعلام می دارد: اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) به جای احساسات، برپایه اطلاعات است و برهمین اساس نسبت به شناسایی افراد دارای تابعیت مضاعف اقدام و از انتصاب افراد فاقد صلاحیت در مناصب اداری و دولتی ممانعت کرده و می نماید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: وزارت اطلاعات از منتقدان این موضوع می خواهد تا مستندات خود را که مغایر گزارشات متقن وزیر اطلاعات در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس است، اعلام کنند. همچنین از این نماینده محترم مجلس که جزو غایبین جلسه اعضای کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با وزیر اطلاعات بوده است نیز می خواهد تا مستندات خود را مبنی بر ادعای اغماض وزارت اطلاعات نسبت به جاسوسی افراد دوتابعیتی در تیم دیپلماسی و محیط زیست نیز ارائه کند.

اما نکته ای که در این میان قابل توجه است اینکه سهم هر ایرانی از 120 هزار میلیارد ارزی که با یارانه دولتی توزیع شد چقدر است؟ با این میزان پول بدون نگاه به نتیجه مذاکره با اروپایی ها چند صد هزار شغل قابل ایجاد بود؟ چه تعداد کارخانه و شرکت های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا می شد؟