آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
صفحه آخر
۱۲

تروریست ها در حال غارت اموال شیعیان فوعه و کفریا!

صبح روز پنج شنبه هفته گذشته آخرین کاروان حامل شیعیان فوعه و کفریا در استان ادلب، از این دو شهرک خارج شد. در مجموع حدود 7 هزار نفر از فوعه و کفریا به خارج از این دو شهرک انتقال یافتند.

بلافاصله بعد از پایان تخلیه این دو شهرک منابع میدانی در استان ادلب سوریه از آغاز غارت گسترده منازل ساکنین این دو شهرک توسط تروریست های سلفی تکفیری خبر دادند.

بنابر این گزارش، صدها تن از عناصر تکفیری از ساعات ابتدایی صبح دیروز (یک شنبه) با حمله به این دو شهر اقدام به سرقت مایملک شیعیان آواره شده این دو شهر کرده اند.

در تصاویر منتشر شده عناصر این گروه ها در حال خارج کردن لوازم خانگی، خودرو ها و اشیاء از منازل مردم فوعه و کفریا مشاهده می شوند. برخی تصاویر حتی حکایت از درگیری تروریست ها بر سر غارت این اشیاء دارد. برخی نیز وسایل بسیار بی ارزشی مثل لوله بخاری و جارو را غارت می کنند.

این در حالی است که یکی از ساکنان شیعه این شهرک ها پیش از ترک آنجا یک نامه به همراه کلید برای تروریست ها گذاشته بود که در نامه نوشته شده بود: درب را نشکنید، کلید هست. چیز زیادی در خانه نداریم. مقداری نان خشک و نیم لیتر روغن، از آنها استفاده کنید. ما مثل شما نیستیم و...(!)