آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
صفحه آخر
۱۲

واشنگتن پست: عدم پیشرفت مذاکرات با کره شمالی ترامپ را سرخورده، ناامید و عصبانی کرده است

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابع خود نوشته، رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی به دلیل عدم پیشرفت مذاکرات با کره شمالی، ابراز ناخرسندی و نا امیدی می کند.

در حالی که رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار 22 خرداد با رهبر کره شمالی در سنگاپور، بارها در محافل عمومی از نتایج مثبت این دیدار حرف زده، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست دیروز اعلام کرد، ترامپ در محافل خصوصی از میزان پیشرفت ناچیز در مذاکرات با پیونگ یانگ ابراز نارضایتی و ناامیدی می کند.

فارس در این باره به نقل از این روزنامه آمریکایی نوشته: «عدم پیشرفت فوری رئیس جمهور را ناامید و مستاصل کرده و او در حالی که در محافل عمومی به ستایش از موفقیت مذاکرات می پردازد، در محافل خصوصی با عصبانیت با مشاورانش صحبت می کند و از عدم پیشرفت مذاکرات عصبانی است.»

این رسانه گزارش خود را بر اساس گفته ده ها مشاور در کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده است. گفته می شود که ترامپ روزانه از مشاورانش درباره مذاکرات با کره شمالی گزارش می گیرد و از تازه ترین خبرها در این باره مطلع می شود.

انتشار این گزارش واشنگتن پست در حالی صورت گرفته که رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهاراتش درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات دو کشور برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره گفته بود: «من اصلا هیچ عجله ای ندارم». ترامپ اما پس از دیدار با اون گفته بود، مشکل هسته ای کره شمالی را حل کرد!

از سوی دیگر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا جمعه هفته گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که «تحریم برای ادامه مذاکره با کره شمالی، حیاتی است». «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که تحریم ها کره شمالی را به پای میز مذاکره آورد بنابر این برای رسیدن به هدف خلع سلاح اتمی، باید ادامه اعمال سخت گیرانه تحریم ها را در پیش گرفت.