آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
شهرستان ها
۷

نماینده مردم اردبیل در مجلس: آمار ارائه شده در ارتباط با نرخ بیکاری استان اردبیل غیرواقعی است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی آمار ارائه شده در ارتباط با نرخ بیکاری استان را غیرواقعی و شبیه به آمارسازی اعلام کرد.

اردبیل- خبرنگار کیهان: صدیف بدری در جلسه کارگروه تخصصی استان اردبیل که با حضور وزیر کار برگزار شد گفت: نرخ بیکاری اعلام شده توسط مسئولان با واقعیت های موجود همخوانی ندارد و تغییرات مثبت اعلام شده در سطح جامعه ملموس نیست.

وی گفت: در زمستان سال 95 نرخ بیکاری در استان اردبیل 18/3 درصد اعلام شد اما از آن تاریخ تا پایان سال 96 آمارهای ارائه شده نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال در استان است که این امر شائبه آمارسازی را بیشتر قوت می بخشد.

در این جلسه محمد فیضی دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس در سخنانی با انتقاد از عملکرد وزارت کار گفت: یکی از عوامل نارضایتی مردم از نمایندگان عملکرد وزارت کار می باشد.

وی گفت: در حق مردم این منطقه بدعهدی های متعددی انجام شده است و لازم است در نوع نگرش مسئولان به استان های محرومی چون اردبیل بازنگری انجام شود.

رضا کریمی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم منطقه نیر کارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل را در مقایسه با برخی از وزارتخانه ها قابل دفاع ندانست و گفت: به نظر می رسد آمار اعلام شده از سوی مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در خصوص نرخ بیکاری در اردبیل صحت نداشته باشد.

وی افزود: این امر نیازمند بررسی مجدد آمار اعلامی است.