آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
شهرستان ها
۷

با حضور وزیر نیرو پست 230 کیلو ولت گرمی اردبیل بهره برداری شد

پست برق 230 کیلو ولت نصیرلو شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل با حضور وزیر نیرو و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در آئین راه اندازی این طرح گفت: هفت طرح نیروگاهی، سدسازی، تصفیه خانه و آب و خاک در استان اردبیل در حال اجرا است، پست 230 کیلو ولت نصیرلو یکی از آنها بود که بهره برداری شد.

رضا اردکانیان افزود: این طرح ها با 57 هزار میلیارد ریال اعتبار و هفت هزار و 600 میلیون یورو اعتبار ارزی در حال اجرا است.

او اضافه کرد: در قالب برنامه سه ساله آبرسانی به روستاهای کشور را به سرانجام خواهیم رساند و آبرسانی شهرستان گرمی و روستاهای استان نیز در حال انجام است.

پست 230 کیلو ولت نصیرلو گرمی مغان با 440 میلیارد ریال اعتبار و 6 میلیون و 800 هزار یورو اعتبار ارزی اجرا و بهره برداری شد.

این طرح با هدف تقویت شبکه انتقال و فوق توزیع برق شمال استان اردبیل، کاهش خاموشی ها، افزایش تامین اطمینان و بار شبکه، تامین برق واحدهای صنعتی و کشاورزی و کاهش تلفات شبکه برق منطقه ساخته شده است.

وی در این مراسم گفت: امسال در کشور 26 درصد کمبود بارش داشتیم که در برخی استان ها ازجمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان این میزان تا 80 درصد نیز بوده و این موضوع در تولید برق نیز محدودیت هایی ایجاد کرده است.