آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۳
فن آوری
۸

آن سوی خبر

قطع دسترسی کمپانی هگزاگون به چت کاربران فیس بوک

فیس بوک دسترسی کمپانی آماری- تحلیلی «کریمسون هگزاگون» را به بیش از یک تریلیون چت کاربران خود بست. به گزارش خبرآنلاین، کمپانی مستقر در بوستون به طور غیرقانونی دیتای کاربران را از فیس بوک گرفته و روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته است. پس از رسوایی کمپانی «کمبریج آنالیتیکا» در ماه مارس، فیس بوک بشدت تحت فشار قرارگرفته تا نحوه همکاری با شرکای نرم افزاری خود را روشن سازد. وال استریت ژورنال نوشته است یکی از مشتریان دائم کمپانی هگزاگون، یک کمپانی روسی وابسته به کرملین است که موضوع را وارد فاز جدیدی از رسوایی کرده است. «Ime Archibong» معاون بخش شرکای تجاری فیس بوک اعلام کرد: ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم از دیتای کاربران ما سوءاستفاده شود و هرزمان احساس کنیم، رابطه خود را با مظنونان قطع می کنیم.

«کریمسون هگزاگون» روی سایت خود نوشته است: ما به بیش از یک تریلیون چت کاربران در شبکه های اجتماعی، فوروم ها و وبلاگ ها دسترسی داریم.

اتحاد 4غول فناوری برای انتقال آسان داده های کاربران

چهار شرکت گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و توئیتر از طراحی استاندارد جدیدی با نام Data Transfer Project خبر داده اند که نقل و انتقال داده های کاربران از یکی از این چهار سایت به سایت های دیگر را تسهیل می کند.به گزارش مهر، کاربران با عملیاتی شدن طرح یادشده می توانند اطلاعات مختلف ذخیره شده در یکی از این سایت ها را بسرعت از یکی از آنها به دیگری منتقل کنند بدون آنکه نیازی به بارگذاری و سپس باز ارسال یا آپلود آنها در سایت دیگر باشد. نسخه فعلی این استاندارد انتقال داده هایی در قالب عکس، ایمیل، فهرست های تماس، تقویم و وظایف مختلف را ممکن می کند. علاوه بر چهار سایت نام برده شده، سایت های دیگری مانند فلیکر، اینستاگرام، Remember the Milk و SmugMug هم از استاندارد مذکور تبعیت می کنند. چهار شرکت فوق الذکر اظهار امیدواری کرده اند سایت ها و مجموعه های بیشتری به استفاده از این استاندارد تمایل نشان دهند و کدهای مربوطه را هم به صورت متن باز در سایت گیت هاب در دسترس عموم قرار داده اند.