آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

41 هزار نفر جذب آموزش و پرورش می شوند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: 17 هزار نفر امسال با برگزاری آزمون و 24 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان به استخدام وزارت آموزش و پرورش درمی آیند.

به گزارش ایرنا، «علی باقر طاهری نیا» دیروز در نشست مطبوعاتی و رسانه ای با خبرنگاران در اردبیل افزود: 24 هزار نفر از این افراد با شرکت در کنکور در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند و همزمان با تدریس به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان با هدف جذب نیروی مورد نیاز برای حوزه آموزش و پرورش دایر و فعال شده که امید می رود در آینده تمام نیروهای شاغل در حوزه آموزش و پرورش از این دانشگاه دانش آموخته شوند.

وی گفت: اکنون دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه از بین دانش آموزان نخبه که دارای رتبه های بالا در کنکور سراسری هستند، انتخاب شده اند.

طاهری نیا ادامه داد: 500 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دارای رتبه یک و دو رقمی کنکور بوده اند و اکنون در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی اظهار داشت: دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان که با رتبه های برتر دانش آموخته شوند، بدون کنکور به مقطع تحصیلی بالاتر وارد می شوند.

طاهری نیا گفت: مراکز تربیت معلم، دانشسرای عالی و امروزه دانشگاه فرهنگیان از جمله عنوان های این مرکز آموزشی است که در آینده نزدیک نام دانشگاه فرهنگیان به همان مراکز تربیت معلم که نام شناخته شده جهانی است، تغییر می یابد.