آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون سازمان برنامه و بودجه: خسارات کشاورزان خرمشهر پرداخت می شود

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: به منظور جبران مشکلات کشاورزان خرمشهری خسارت وارد شده ناشی از آب شور به کشاورزان این شهرستان جبران و پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا سعید نمکی شنبه شب در شورای اداری شهرستان خرمشهر با بیان اینکه ایران اسلامی با شرایط ویژه جنگ اقتصادی مواجه است، گفت: با دستور رئیس جمهوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه گروه اجرائی آسیب های ملی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل خواهد شد تا به عنوان یک برنامه اجرایی در این سازمان دنبال شود.

وی با اشاره به بحث راهیان نور هم گفت: ردیف مستقلی در بخش راهیان نور داریم که در مجموعه بسیج آن را تقویت خواهیم کرد.

نمکی افزود: یک گروه برای برآورد هزینه بازسازی ورزشگاه جهان آرای خرمشهر باید تشکیل شود تا بودجه آن در آینده نزدیک تخصیص یابد.

نمکی با اشاره به فرسودگی مدارس استان خوزستان اظهار داشت: گر چه وجود مشکل در مدارس تنها مختص استان خوزستان نیست و در کل کشور فرسودگی مدارس را داریم اما این وضعیت باید بازنگری شده و مشکل فرسودگی مدارس به صورت اساسی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه آمار درخواست انتقال معلمان از خوزستان به سایر استان ها آمار خوبی نیست افزود: متاسفانه این بحث جدی است و پیگیر این مسئله هستیم و در این راستا امتیازات خاصی نه تنها برای معلمان بلکه برای کل کادر اجرایی این استان فراهم خواهیم کرد تا درخواست انتقالی معلمان در این استان کاهش یابد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: محیط زیست استان خوزستان با چالش های اصلی در زمینه محیط زیست دریایی و خشکی مواجه است و باید با مشارکت همدیگر بتوانیم برای رفع مسئله ریزگردها و کم آبی چاره اندیشی کنیم.

نمکی اظهار داشت: متاسفانه کشور ترکیه سدهای بزرگی بر روی رودخانه های دجله و فرات احداث کرده که در آینده نزدیک صد درصد آب دجله و فرات خشک خواهد شد.

وی گفت: یکی از همین سدها سد آتاتورک است که بیش از 100 برابر سدهای ما آبگیری می کند به همین خاطر مشکلات بسیاری در پایین دست ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: با احداث این سدها تمام مردم ایران تحت تاثیر طوفان های ریزگردی هستند که به دلیل رعایت نکردن حق آبه سوریه و عراق از طرف ترکیه بیابان های خاک ایجاد می شود و این مسئله باید مورد تحقیق قرار گرفته و در سطح بین المللی دنبال شود.