آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۹
حوادث
۱۹

مهلت 6 ماهه برای نجات از مرگ

اعدامی 33 ساله، بعد از 15 سال مهلتی شش ماهه برای جلب رضایت از اولیای دم گرفت. او به خاطر سرقت مرگبار به قصاص محکوم و همدستان فراری اش غیابی به مرگ محکوم شدند.

به گزارش جام جم، اوایل اردیبهشت سال 82 مردی که حسابدار مغازه مانتو فروشی پاساژی در حوالی میدان هفتم تیر تهران بود، به قتل رسید. عاملان جنایت دست و پای او را با طناب بسته و بعداز قتل، 10 میلیون تومان از گاوصندوق دزدیده بودند. در پی این جنایت رفیع 18 ساله که سرایدار آنجا بود ناپدید شد. او تنها مظنون پرونده بود که بعداز چند روز بازداشت شد.

او در تحقیقات پلیس گفته بود که آن شب دو نفراز دوستانش مهمان وی بودندو زمانی که برایشان غذا خریده و به پاساژ بازگشته این جنایت رخ داده است.

وی در دادسرا و حتی روز محاکمه، اعتراف هایش را پس گرفت و گفت از ترس اعتراف کرده و در جنایت نقشی نداشته و دو مهمانش، قاتل هستند. پلیس موفق به یافتن دو متهم فراری نشد. سرانجام رفیع در شعبه 1146 دادگاه بعثت محاکمه و به قصاص و دو همدست فراری او هم غیابی به قصاص محکوم شدند. احکام صادره در شعبه اول دیوان عالی کشور تائید شد. بعد از 15 سال از این جنایت، واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران بعد از گفت گوهای متعدد باخانواده مقتول توانستند برای جوان اعدامی که پای چوبه دار رفته بود، مهلتی شش ماهه برای جلب رضایت به شرط پرداخت دیه بگیرند.