آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۱
سیاست
۲

پاسخ مسئولان جمهوری اسلامی به مواضع ترامپ

تهدید در برابر تهدید

تهدیدات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با واکنش مقامات کشورمان همراه بود و در یکی از این واکنش ها رئیس ستادکل نیروهای مسلح هشدار داد که رئیس جمهور آمریکا در صورت عملی کردن تهدیدات خود منافع این کشور و سرسپردگانش در هر گوشه از عالم را در معرض قدرت یاوران انقلاب اسلامی قرار داده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه ای با تاکید بر این که تصورات باطل رئیس جمهور آمریکا هرگز عملی نخواهد شد، تاکید کرد: فرزندان ملت در نیروهای مسلح در اوج آمادگی به سر می برند و اطمینان می دهند، هرگونه توطئه علیه ملت ایران را در نطفه خفه خواهند کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزوده است: رئیس جمهور آمریکا با یک تصور کودکانه، باطل و محاسبات غلط که می تواند بدون تحمل هزینه بر ملت ایران فشار بیاورد، در تدارک تحریم های اقتصادی و نفتی جدید و توطئه های پنهان دیگر است، حال آن که در صورت اجرایی کردن این تهدیدات، عملا منافع خود و سرسپردگانش در هر گوشه از عالم را در معرض قدرت یاوران انقلاب اسلامی قرار داده است.

پیگیری دیپلماسی جاهلانه توسطه آمریکا

علی لاریجانی، رئیس مجلس هم در جلسه علنی دیروز در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر مبنی بر ضرورت موضعگیری مجلس بویژه ریاست آن در برابر سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: ترامپ یک قالتاق است و آنها به فساد شهره اند و ایالات متحده هم دچار یک بی نظمی شده است و توحش را دامن می زند. وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها دیپلماسی جاهلانه ای را دنبال می کنند و خدا می گوید نباید به آنها محل گذاشت.

تهدیدات آمریکا اهمیتی برای ایران ندارد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هم در پاسخ به توئیت تهدیدآمیز رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به این که این گونه تهدیدات اهمیتی برای ایرانیان ندارد، نوشت: ایرانی ها 40 سال است که این گونه حرف ها را می شنوند.

ظریف در توئیتر نوشت: ما را بی خیال تصور کنید! دنیا لاف های تندتر از این را چند ماه پیش شنیده است. ظریف افزود: ایرانیان هم 40 سال است مشابه اینها را البته با لحن متمدنانه تری شنیده اند. ما هزاران سال است که در اینجا بوده و سقوط امپراتوری ها را دیده ایم، از جمله امپراتوری خودمان که از عمر برخی کشورها طولانی تر بود. مراقب باشید!